جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با HooToo TripMate Titan آشنا شوید

این دوست خاص و جیبی با امکانات و قابلیت‌های کاربردی خود بهترین گزینه برای مسافران است. این جعبه کوچک مسافرتی HooToo TripMate Titan نام دارد و علاوه بر امکان ایجاد شبکه وای‌فای شخصی تا ۵ دستگاه را می‌توان به آن وصل کرد.

با HooToo TripMate Titan آشنا شوید
به‌گفته سازندگان؛ این روتر ایده‌آل‌ترین وسیله برای هتل‌ها و مسافرانی است که در این مکان‌ها اقامت می‌کنند. جعبه کوچک مسافرتی فوق هم شرایط چند ارتباطی را ساده کرده و هم این‌که یک لایه امنیتی بیشتر به شبکه اضافه می‌کند. اما TripMate Titan یک ویژگی خاص و جالب دارد: امکان استفاده به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS). فقط کافی است یک فلش‌درایو؛ کارت‌ریدر یا هارد اکسترنال از طریق درگاه USB به آن وصل کنید. اما صبر کنید. هم‌چنان ادامه دارد. یک باتری فوق‌العاده قدرت‌مند 10400mAh شرایطی فراهم می‌کند که کاربر با استفاده از آن در زمان حرکت می‌تواند گوشی یا تبلت خود را شارژ کند.

جمع‌وجور و تنومند

وقتی در جعبه را باز می‌کنید؛ از دیدن اندازه بسیار کوچک آن حیرت‌زده می‌شوید. اندازه این روتر جمع‌وجور به‌طور شگفت‌آوری کوچک است: ارتفاع آن؛ تنها 9.4 سانتی‌متر است و طول و عرض آن نیز4.3×4.3 سانتی‌متر است. وقتی آن را دست‌تان می‌گیرید کاملا حس می‌کنید که با یک دستگاه قوی و محکم روبرو هستید. وزن TripMate هم فقط 255 گرم است. در کنار آن یک کابل کوتاه Micro USB به USB و یک دفترچه راهنما هم دیده می‌شود.

با HooToo TripMate Titan آشنا شوید1

طراحی قرمز و مشکی به آن زیبایی خاصی داده و جنس لاستیک مانند آن؛ حس نرم بودن را به فرد منتقل می‌کند.

برای دسترسی به پورت‌های این روتر دو پنل طراحی شده است. پشت پنل اول؛ یک پورت USB برای شارژ کردن دیده می‌شود که با جریانی برابر با 2.1 آمپر قابلیت شارژ سریع را به کاربر ارائه می‌دهد که برای یک شارژر پرتابل باتری جالب است. در کنار آن؛ یک پورت Micro USB دیگر تعبیه شده که برای شارژ باتری در داخلِ خودِ TripMate Titan درنظر گرفته شده است. حداکثر نرخ شارژ آن برابر با 2 آمپر است که در صورت تخلیه؛ هنگام شب می‌توان آن را شارژ کرد. چون چند ساعت برای شارژ دوباره این باتری 10400 میلی‌آمپر ساعتی زمان نیاز است.

اما پشت پنل دوم یک پورت RJ45 با لیبل WAN وجود دارد. می‌توان با اتصال مستقیم کابل از یک مودم؛ TripMate را به روتر تبدیل کرد. اگر یک کابل از یک روتر بزرگ‌تر به آن وصل شود؛ TripMate تبدیل به Bridge می‌شود. یک پین خیلی ریز هم در کنار آن درنظر گرفته شده که خیلی راحت تمام تنظیمات را به حالت اولیه برمی‌گرداند.

تنظیم روتر TripMate Titan

شاید دستورالعمل‌هایی که برای TripMate گفته شده کمی باعث سردرگمی کاربر شود؛ چون خیلی شفاف نیستند. اما نگران نباشید چون تنظیم کردن این دستگاه واقعا سخت نیست.

دکمه Power را به مدت سه ثانیه پایین نگه دارید تا روشن شود. دور این دکمه چهار LED سفید رنگ تعبیه شده که میزان شارژ باقی‌مانده دستگاه را نشان می‌دهد. در طرف دیگر دستگاه هم یک LED قرمز وجود دارد که وضعیت سیگنال وای‌فای را نشان می‌دهد: وقتی دستگاه روشن می‌شود رنگ آن آبی است و سپس به رنگ سبز درمی‌آید یعنی این‌که دستگاه در حال کار کردن است.

اگر کابل شبکه دارید تنها کاری که باید انجام دهید، وصل کردن آن به پورتی است که با WAN مشخص شده است. برای استفاده از TripMate به‌عنوان اکسس‌پوینت همین کار کافی است. اما اگر قصد استفاده از آن به‌عنوان روتر را دارید چند مرحله دیگر از تنظیمات باقی مانده است. به‌محض این‌که TripMate Titan را روشن می‌کنید، یک صفحه به‌عنوان گزینه‌های وای‌فای روی اسمارت‌فون؛ لپ‌تاپ یا هر وسیله دیگری که از آن استفاده می‌کنید؛ ظاهر می‌شود. با استفاده از کلمه عبوری که در اختیار دارید؛ لاگین کنید؛ حالا وصل شدید. از قسمت اسکن TripMate می‌توانید شبکه‌های موجود را اسکن کنید و به‌صورت بی‌سیم به آن وصل شوید تا به‌عنوان یک Bridge کار کند. بعد از این مرحله؛ از طریق مرورگر روی دستگاه متصل به آن؛ تنظیمات لازم را انجام دهید.

بعد از آنلاین شدن؛ می‌توانید تا ۵ دستگاه را به‌صورت وایرلس به TripMate وصل کنید. البته این دستگاه در حالت Bridge خیلی کند است پس اگر کابل شبکه در اختیار دارید همیشه از آن برای اتصال استفاده کنید.

وای‌فای اختصاصی

اگر هنوز مطمئن نیستید که چرا باید به چنین دستگاهی نیاز داشته باشید؛ بهتر است چند سناریو را مرور کنیم. فرض کنید به سفر رفته‌اید و در هتلی اقامت دارید که شرایط خاص و مقررات احمقانه‌ای برای لاگین کردن و استفاده از اینترنت دارد. امکان استفاده از کروم‌کست را در این حالت ندارید. شاید هتل محل اقامت شما؛ روی تعداد وسایلی که می‌توانند به وای‌فای آن‌جا وصل باشند محدودیت گذاشته باشد. فرض کنید با لپ‌تاپ به اینترنت وصل شده‌اید. حالا اگر بخواهید اسمارت‌فون‌تان را هم به وای‌فای وصل کنید باید هزینه اضافه پرداخت کنید.

اما با داشتن TripMate Titan مشکل حل می‌شود؛ لپ‌تاپ‌؛ کروم کست؛ اسمارت‌فون؛ تبلت؛ ساعت هوشمند و هر وسیله‌ای را که خواستید به آن وصل کنید. علاوه بر تمام این قابلیت‌ها؛ شما با این وسیله می‌توانید یک شبکه خصوصی که با کلمه عبور محافظت می‌شود؛ بسازید.

محدوده کارایی آن‌هم خوب است. از یک طبقه بالاتر یا اتاق‌های مجاور هم کار می‌کند. به‌طور کلی؛ TripMate هیچ مشکلی برای پوشش دادن اتاق‌ها یا یک آپارتمان کوچک ندارد.

پخش فیلم و اشتراک‌گذاری فایل

از این دستگاه برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها؛ بکاپ‌گیری از دستگاه‌های دیگر یا حتی پخش فیلم به‌صورت بی سیم می‌توان استفاده کرد. تنها کافی است هارددیسک یا فلش‌تان را به پورت USB وصل کنید. فلش درایو؛ کارت‌ریدر یا یک کارت حافظه SD تا ظرفیت 64GB؛ یا یک هارد اکسترنال تا ظرفیت 4TB با فرمت‌های NTFS؛ FAT16 یا FAT32 از جمله وسایلی است که می‌توانید به آن وصل کنید.

در این مرحله اپلیکیشن رایگان HooToo TripMate Plus را برای نسخه‌های آندروید؛ iOS؛ مک یا ویندوز دانلود کنید و به Titan وصل شوید تا از دستگاهی که به آن وصل کرده‌اید به‌راحتی فایل جابه‌جا کنید.

از نظر ظاهری؛ این اپ قیافه جالبی ندارد اما در قسمت File/Folder‌ لیست تمام فایل‌ها دیده می‌شود. اگر روی فلش‌تان فیلم دارید؛ با این دستگاه امکان پخش آن وجود دارد.

کارایی در این بخش به وسیله‌ای که به آن وصل کرده‌اید مربوط می‌شود. متأسفانه؛ در هر زمان فقط یک وسیله می‌توان به آن وصل کرد. یعنی اگر از هاب USB استفاده می‌کنید و چندین درایو به آن وصل کرده‌اید فقط درایوی که اول از همه وصل شده را می‌شناسد.

شاید جالب‌ترین مورد در خصوص قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌ها امکان جابه‌جایی در حالت بی‌سیم بدون نیاز به داشتن اتصال اینترنت است. اگر قصد اشتراک‌گذاری سریع چند عکس یا فایل را با چند دستگاه دیگر دارید؛ از TripMate Titan و یک فلش درایو استفاده کنید تا این‌کار به‌صورت وایرلس و به‌سادگی امکان‌پذیر باشد. حتی به‌عنوان یک ابزار کارآمد برای بکاپ گرفتن نیز قابل استفاده است.

شارژ کردن در حرکت

شارژرهای باتری پرتابل متعددی با این دستگاه تست شده است. باتری این وسیله با ظرفیت 10400mAh به اندازه‌ای است که می‌تواند خیلی از اسمارت‌فون‌ها را تا سه بار شارژ کند. خروجی آن 2.1 آمپر است که برای شارژ سریع کافی است. وقتی از آن برای شارژ یک گلکسی نوت 5 استفاده شد؛ سرعت شارژ با زمانی‌که به پی‌سی وصل می‌شود تفاوت چندانی نمی‌کرد. شارژ کامل این اسمارت‌فون در حالی‌که 64 درصد شارژ داشت حدود 2 ساعت طول کشید. لازم به‌ذکر است که باتری نوت 5؛ 3000mAh است.

اما قضیه برای گوشی‌هایی که قابلیت شارژ سریع دارند فرق می‌کند. گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge در حالی‌که 49 درصد شارژ داشتند تنها یک ساعت طول کشید تا به شارژ کامل برسند. باتری گلکسی S7 Edge بزرگ‌تر و 3600mAh است.

نتیجه‌گیری

طبیعی است که HooToo TripMate Titan یک دستگاه عالی نیست. نرم‌افزار آن خیلی زشت است؛ قابلیت‌های پخش فیلم آن خیلی محدود است؛ و زمان بالای مورد نیاز برای شارژ گوشی مانند نوت 5 کمی آزاردهنده است. قیمت آن روی سایت آمازون ۴۰ دلار است که برای وسیله‌ای با این اندازه و امکاناتی که دارد خیلی مناسب به‌نظر می‌رسد. باتری 10400mAh یک ابزار کاملا کارآمد است. امکان بکاپ‌گیری بی‌سیم و اشتراک‌گذاری فایل‌ها نیز یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این دستگاه به حساب می‌آید.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *