جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با ارزش ترین شرکت جهان

تحلیلگران معتقدند درآمد گوگل، غول دنیای جستجو با سرعتی دوبرابری در مقایسه با درآمد اپل از بازار در حال اشباع گوشی‌های هوشمند، در حال افزایش است. فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی سال گذشته شاهد کاهش 10 درصدی رشد بود. این در حالی است که تحلیلگران معتقدند اپل احتمالا در سال جاری، چالش‌های زیادی برای فروش 230 میلیون دستگاه آیفون (که در سال مالی گذشته تا سپتامبر به فروش رساند) خواهد داشت.

با ارزش ترین شرکت جهان

بازار مملو از شرکت‌های مختلف نیز احتمالا به کارزاری با نتیجه کاهش قیمت گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد تا حاشیه امنیت اپل و فروش بالای آیفون که چیزی در حدود 60 درصد از درآمد اپل و البته سهم بیشتری از سود این شرکت را تشکیل می‌دهد، بیش از پیش خدشه‌دار شود.

این در حالی است که بازار تبلیغات دیجیتال موبایلی تا سال 2019 شاهد رشد سه‌برابری و رسیدن مجموع ارزش خود به 200 میلیارد دلار خواهد بود. از سوی دیگر بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، میزان فروش محصولات آلفابت با رشد 15 درصدی در سال جاری میلادی همراه خواهد شد. علاوه بر محصولات فعلی، امکان فروش خودروهای بدون راننده، روبات‌ها و خدمات حوزه سلامتی و پزشکی، همه و همه باعث خواهند شد این افزایش رشد به چیزی بیش از 20 درصد برسد.

با این تفاسیر باید اعتراف کرد که گزارش مالی اپل و آلفابت در هفته آتی می‌تواند نام جدیدی را به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان، پیش روی ما قرار دهد. این نام می‌تواند آلفابت باشد. شرکتی که حفظ گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض روی آیفون، چیزی نزدیک به 1 میلیارد دلار در سال 2014 برای آن هزینه داشته است.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *