جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اپل نسخه بعدی iPhone را به کلی دگرگون می‌کند

اپل در طراحی آیفون جدیدش، نمایشگر Full-screen، دوربین بهتر و ویژگی‌های دیگری را در نظر گرفته است.

نسخه بعدی iPhone

اپل بزرگ‌ترین بروزرسانی خود را در آیفون جدیدش انجام می‌دهد. تست نسخه premium این گوشی با طراحی و ویژگی‌های جدید، در حال انجام شدن است. امسال قرار است اپل این گوشی را در غالب سه مدل بروزرسانی شده رونمایی کند. گزارش‌های مشابهی هم از منابع نامعتبر چینی و دیگر خبرگزاری‌ها به گوش رسیده است. اما گفته می‌شود این خبر بخصوص، بررسی کاملی از آیفون 8 بوده که از یک منبع داخلی وب‌سایت Bloomberg منتشر شده است. نکته‌ای که از این گزارش مشخص می‌شود این است که اپل هنوز در مورد یک طراحی بخصوص برای آیفون جدید، به نتیجه نرسیده است. مدل‌های مختلف این گوشی در حال تست اولیه هستند؛ بعضی از مدل‌ها با پشت منحنی و شیشه‌ای و بعضی ساده‌تر و فلزی. اما هر دو طراحی، از نمایشگر Full-screen بدون حاشیه مانند Galaxy S8 و LG G6، استفاده می‌کنند.

طبق این گفته‌ها، ویژگی شاخص آیفون 8 طراحی Full-screen نمایشگر آن است. نمونه‌های اولیه این گوشی، نمایشگری نزدیک به سایز نمایشگر آیفون 7 پلاس دارند، اما اندازه فیزیکی آن به آیفون 7 نزدیک‌تر است.

این گوشی اولین آیفونی است که از نمایشگر OLED استفاده می‌کند. به علت اینکه سازنده‌های دیگر نمی‌توانند این نمایشگرها را به تعداد بالا برای اپل بفرستند، این کمپانی با همکاری سامسونگ در تولید 100 میلیون پنل، از نمایشگرهای ساخت این شرکت کمک می‌گیرد. گفته می‌شود، اپل برای بوجود آوردن فضای بیشتر و تولید نمایشگر تمام صفحه، چند کار انجام می‌دهد. اول از همه اینکه کلید فیزیکی Home جای خود را به یک حسگر خازنی در داخل نمایشگر می‌دهد. همچنین این کلید قابلیت اسکن اثر انگشت را نیز دارد که راهکاری برای حذف حسگر فیزیکی است. سامسونگ هم به دنبال ساخت اسکنر اثر انگشت در داخل نمایشگر گلکسی اس8 بود که با مشکلات فنی مواجه شد و در نهایت اسکنر اثر انگشت را در پشت این گوشی قرار داد. هنوز مشخص نیست که اپل بتواند این کار را با موفقیت انجام دهد، اما در صورت شکست، امکان دارد اسکنر اثر انگشت آیفون8 هم در پشت آن قرار بگیرد. ویژگی دیگری که مهندسان اپل برای آیفون8 در نظر دارند، تعبیه دوربین سلفی در داخل نمایشگر است که فضای بیشتری را برای نمایشگر تمام صفحه فراهم می‌کند. اپل دو دوربین جلویی برای پرچمدار جدید خود در نظر دارد تا عکس‌های سلفی با کیفیت بیشتری باشند.

در حال حاضر شرکت اپل در حال تست نمونه گوشی‌هایی با شیشه منحنی در پشت و جلو است. شیشه گوشی مانند خانواده آیفون 7، کمی منحنی‌وار است. اپل طراحی‌های با انحنای بیشتر را هم تست کرده است، اما تامین کننده‌ها نمی‌توانند این نوع شیشه‌ها را به تعداد بالا و ضریب اطمینان مناسب تولید کنند. همچنین طراحی سومی نیز در حال تست است که به جای قاب شیشه‌ای در پشت، از قاب فلزی استفاده می‌کند که یادبودی از آیفون‌های پیشین است. طراحی فلزی آیفون 8 کمی ازنظر فیزیکی بزرگ‌تر از مدل شیشه‌ای آن است.

اپل دوربین آیفون 8 را نیز بهبود می‌دهد و از یک دوربین دوتایی عمودی که کمی برآمدگی دارد، در طراحی این گوشی استفاده می‌کند. همانند آیفون‌های دیگر، آیفون جدید قرار است از سنسورهای دوربین سونی استفاده کند. دو ویژگی جدیدی که قرار است در دوربین آیفون 8 باشد موسوم به reality-based و depth-of-field هستند.

این پرچمدار جدید قرار است به همراه سیستم عامل iOS 11 در ماه ژوئن در سراسر دنیا عرضه شود. سیستم عامل iOS 11 قرار است با یک رابط کاربری جدید عرضه شود. همچنین گوشی‌های جدید اپل با چیپ‌ست‌هایی عرضه می‌شوند که تکنولوژی 10نانومتری در ساخت آن‌ها استفاده شده است. تکنولوژی 10 نانومتری در مقایسه با تکنولوژی 16 نانومتری، مصرف توان چیپ‌ست را بهینه‌تر می‌کند. با وجود ویژگی‌های جدیدی که اپل به پرچمدار جدیدش اضافه می‌کند، تکنولوژی 10 نانومتری می‌تواند استانداردهای باتری را مانند گذشته حفظ کند. با این حال هنوز هیچ خبری در مورد عمر باتری این گوشی منتشر نشده است. امکان دارد این گوشی، یک یا دو ماه پس از زمان تعیین شده در ماه سپتامبر به بازار عرضه شود.

منبع : جی اس ام

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *