جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


انیمیشن سازی با گجت های سه بعدی

برنامه نویسان نرم افزار انیمیشن کامپیوتر مجبور بودند با استفاده از موس با کشیدن اندام های مجازی به دستکاری کاراکترها بپردازند، که خسته کننده به شمار می آید، فریم کلیدی در یک زمان بسیار وقت گیراست. در حال حاضر محققان در آزمایشگاه هندسه تعاملی (IGL) در ETH زوریخ راه های جدیدی را برای ایجاد حرکت در کاراکترهای مجازی با استفاده از “جوی استیک” مدل  3D که به طور مستقیم داده های شکل و حرکت را ایجاد میکنند، توسعه داده اند.

animation sazi

با همکاری آزمایشگاه سیستم خودگردان (ALS)، تیم آزمایشگاه هندسه به سرپرستی استاد ETH اولگا سورکین هورنانگ با استفاده از مجموعه ای از بلوک های سازه ای ماژولاری بصورت 3D چاپ شده که می توانند برای تخمین سازی هر گونه شخصیت مجازی به هم متصل شوند “داده های پاپت ها(عروسک های نمایشی)” را بسط دادند. با حسگرهای یکپارچه در هر مفصل، زاویه خم کردن یا درجه چرخش حرکت اندازه گیری می شود، مدل مونتاژ را می توان مورد استفاده قرار داد تا به طور مستقیم این اطلاعات که نحوه ای که شخصیت های مجازی باید حرکت کند محاسبه می کند، را به نرم افزار انتقال داد.

استاد سورکین هورنانگ  توضیح داد که “این نرم افزار به هنرمند در ثبت دستگاه به تازگی مونتاژ شده، برای شکل دادن کاراکتر کمک می کند. بنابراین، هنرمند می تواند هر مفصل واقعی از دستگاه ورودی با مفصل مجازی مربوط به شخصیت های انیمیشنی مطابقت داد.این روش، هم اگر داده پاپت دارای ویژگی یک گردن نسبتا کوتاه است، اسفاده می شود و هم می توان آن را برای گردن بلند زرافه متحرک بکار برد.” گام جدید در تولید لنز های تماسی دید در شببیانگر واقعیاتی در دنیای هوشمند است.

یک دستگاه ورودی مستقیم تنها، هدف محققان زوریخ نیست. محققان مختلف دیگر در موسسات مختلف نیز بر روی دستگاه های ورودی شخصیت مجازی مختلف کار می کنند، مانند عروسک هایی که می توانند دستکاری شوند و گیره ها تغییرداده شود، با استفاده از حرکت-ضبط (موشن کپچر) و یا از طریق یکپارچه سازی حسگرهایی که به طور مستقیم به مفاصل پاپتها به کاررفته است. با این حال، این دستگاه ها که ادعا می شود کمتر چند منظوره هستند مانند نسخه IGL / ALS که معمولا تنها یک شکل استاندارد- مانند انسان- دراد که اگر بخواهید ، فرضا، یک سگ را انیمیشن سازی کنید نامناسب است. اگر به دنیای گجت های هوشمند علاقه دارید می توانید گجت های فوق العاده برای آشپزخانه ای حرفه ای را مورد مطالعه قرار دهید.

برای کمک به تشویق تحقیقات بیشتر، محققان IGL / ALS ، طراحی را برای ساخت بلوکهایی با دستگاه خود به عنوان سخت افزار عمومی در دسترس گذاشتند، و برنامه هایی را نیز برای مجموعه ای از 25 بلوک سازنده آماده- ساخت به صورت تجاری در دسترس در نظر گرفتند.

استاد سورکین هورنانگ  توضیح داد که “هر کس می تواند قسمتهای جداگانه به صورت 3D چاپ کند و با کمک یک مهندس با الکترونیک ادغام کند. ما می خواهیم این وسیله را در کنفرانس SIGGRAPH و نمایشگاه گرافیک کامپیوتر و تکنیک های تعاملی ماه اوت آینده ارائه کنیم. بنابراین ما امیدواریم که به بازخوردهایی بربخوریم که تقاضا برای یک مجموعه به صورت تجاری در دسترس است و پیشرفت های بیشتر برای طراحی دستگاه وجود دارد.”

هر چند، دستگاه حاضر محدودیتهایی دارد که تنها خم شدن و پیچیدن در دو حرکت جداگانه، و نه در یک حرکت سیال را شامل میشود، محققان قصد بررسی ایده مفاصل توپی و سوکتی برای ارائه دستکاری راحت تر و به زندگی طبیعی شبیه تر را در ورودی پاپتها، دارند.

منبع : مای تک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *