جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اندازه گیری چربی بدن با موبایل سامسونگ

موبایل ها و پوشیدنی های هوشمند این روزها با سرعتی بسیار بالا در حال طی کردن مسیر پیشرفت هستند و سازندگان آنها نیز با توجه به گرایش روز افزون کاربران برای استفاده از این دستگاه ها در حوزه سلامت و تناسب اندام، تصمیم دارند تا کارکردهایی غیر از برقراری ارتباط را به آنها بیافزایند.

این روزها، تلفن های هوشمند می توانند نرخ ضربان قلب و همچنین فاکتورهای مهم دیگری که به سبک زندگی و تناسب اندام ارتباط پیدا می کنند را اندازه گیری نمایند اما سامسونگ قصد دارد با افزودن امکان اندازه گیری سطح چربی بدن، این دستگاه ها را به سطح تازه ای از کارایی ارتقاء دهد.

 

اندازه گیری چربی بدن با موبایل سامسونگ

این کمپانی تولید کننده کره ای به تازگی پتنتی را دریافت کرده که به آن امکان می دهد حسگرهای اندازه گیری را روی خود دستگاه یا نمایشگر یک موبایل تعبیه کند.

حسگرهای یاد شده سپس می توانند با همکاری و تعامل یکدیگر و زمانی که با بدن انسان تماس پیدا کردند سطح چربی آن را اندازه بگیرند و آنطور که در تصویر به دست آمده از این پتنت می توان دید، برای این منظور اطلاعات به دست آمده از هر دو دست مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

اندازه گیری چربی بدن با موبایل سامسونگ 2

اما سلامت و تناسب اندام تنها از حوزه های مورد توجه سامسونگ نیستند و تمامی شرکت های سازنده موبایل به آنها توجه دارند. دنبال کردن و پایش نمودن، بخش قابل توجهی از توانمندی های اپل واچ را تشکیل می دهند و تاک بند هوآوی و Gear Fit سامسونگ نیز هر دو در زمره کالاهای مرتبط با حوزه تناسب اندام هستند.

توانایی اندازه گیری چربی بدن قطعا توجه بسیاری را به خود جلب می کند و نتنها مشتریان بلکه متخصصات حوزه سلامت را نیز مجذوب خود خواهد کرد. اما بزرگ ترین مساله ای که در حال حاضر پیرامون امکانات پوشیدنی ها در حوزه تناسب اندام وجود دارد این است که نتایج به دست آمده از آنها معمولا دقت کافی را ندارد و نمی توان این دستگاه ها را در سطح حرفه ای استفاده نمود.

اگر سامسونگ بتواند این دقت را به حسگرهای مد نظرش اضافه نماید و آن را به حدی برساند که مورد تایید کارشناسان حوزه سلامت قرار گیرد، آنگاه می توان امید داشت که موارد مصرف تازه ای برای اسمارت فون ها پیدا شود.

منبع:دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *