جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


استفاده از روبات‌ها برای مصاحبه شغلی

یک استاد دانشگاه ملبورن روباتی ساخته که در آینده می تواند مصاحبه های شغلی را انجام دهد.

robot

روبات ها وارد صنایع مختلف شده اند. آنها در خودروسازی به کار می روند، از افراد سالمند نگهداری می کنند، فعالیت های تمیز کردن خانه را به عهده می گیرند و غیره . بنابراین تعجبی ندارد که روبات هایی با قابلیت انجام مصاحبه شغلی ساخته شوند.

این روبات که Matlda نام دارد، طوری برنامه ریزی شده تا مصاحبه ای 25 دقیقه ای را با 76 سوال انجام دهد.  Matlda پاسخ ها ، عکس العمل  و حتی حالات صورت فرد مصاحبه شونده را ثبت و تحلیل می کند. سپس این اطلاعات را با اطلاعات مربوط به کارمندان موفقی که در موسسه استخدام شده اند، مقایسه می کند.

این روبات که به اندازه یک شیشه نوشابه است، می تواند فصل جدیدی در به کارگیری روش های استخدامی در بخش های مختلف تجاری و صنعتی باز کند.

این درحالی است که فرایند مصاحبه شغلی که توسط فرد انجام می شود، اصولا مشکل ساز است.

پروفسور راجیو خولسا در دانشگاه ملبورن که این روبات را ساخته، می گوید: دلیل ساخت Matlada  ایجاد یک دروازه خدمت رسانی معتبر برای انسان هاست. این روبات برخلاف مصاحبه کننده انسانی قضاوت نمی کند، تعصب ندارد و رفتاری غیر تهاجمی دارد. به عبارت دیگر به شیوه ای مسالمت آمیز و در آرامش روند مصاحبه شغلی را انجام می دهد.

مارتین فورد یکی از کارشناسان فناوری خودکار در این باره می گوید: انجام مصاحبه شغلی با این روش  تاثیر متفاوتی روی عملکرد مصاحبه شونده دارد. ممکن است برخی افراد هنگام انجام مصاحبه دچار اضطراب شوند. به این ترتیب با به کار گیری روبات عملکرد بهتری از خود ارائه می کنند.

 

منبع : itiran

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *