جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ایرانسل : MTN ادعای خسارت ترکسل درخصوص مجوز فعالیت در ایران را رد کرد

شرکت ام تی ان با ارائه لایحه دفاعیه خود به دادگاهی در آفریقای جنوبی، ادعای خسارت ۴.۲ میلیارد دلاری شرکت ترک سل در خصوص پرونده واگذاری مجوز جنجالی فعالیت این شرکت اوپراتور تلفن همراه در ایران را «فرصت طلبانه» و «بی پایه» خواند.

ایرانسل : MTN ادعای خسارت ترکسل درخصوص مجوز فعالیت در ایران را رد کرد

به گزارش رویترز، شرکت ام تی ان با ارائه لایحه دفاعیه خود به دادگاهی در آفریقای جنوبی، ادعای خسارت 4.2 میلیارد دلاری شرکت ترک سل در خصوص پرونده واگذاری مجوز جنجالی فعالیت این شرکت اوپراتور تلفن همراه در ایران را «فرصت طلبانه» و «بی پایه» خواند.

شرکت ترک سل ابتدا در سال 2012 در دادگاهی در آمریکا علیه شرکت ام تی ان اقامه دعوا کرد و ادعا نمود که این شرکت از طریق ارتشاء و اعمال نفوذ غیرقانونی موفق شده مجوز فعالیت در بخش تلفن همراه ایران را که در ابتدا به شرکت ترکسل واگذار شده بود از آن خود کند.

اما در سال 2013 پس از آنکه صدور رای دیوان عالی امریکا در مورد یک پرونده دیگر مشخص کرد که دادگاه های آمریکایی صلاحیت رسیدگی به ادعایی در مورد دعوای دو شرکت خارجی در یک اختلاف فرامرزی را ندارند، ترکسل این دعوا را پس گرفت. متعاقبا این شرکت ترک در سال 2016 با طرح دعوایی نزد محاکم آفریقای جنوبی ادعای خود را پی گرفت.

شرکت ام تی ان بعد از تقدیم لایحه دفاعیه خود به دادگاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ادعای ترکسل فرصت طلبانه است و سوء استفاده از فرآیند دادگاه، بی اساس و فاقد صلاحیت رسیدگی است.»

شرکت ترکسل اظهار نظری در این باره نکرده است.

شرکت ام تی ان در سال 2005 موفق به کسب مجوز فعالیت در بازار تلفن همراه ایران شد و معتقد است که شرکت ترکسل به این دلیل موفق به فعالیت در ایران نشده که حاضر به تبعیت از مقررات ایران که مانع از داشتن سهم بیش از 49 درصدی برای شرکت خارجی می شود، نشده است.

ایران سومین بازار بزرگ شرکت ام تی ان در بین 22 کشوری است که این شرکت در آنها فعالیت دارد.

ام تی ان قبلا یک قاضی بازنشسته انگلیسی را برای انجا یک رشته تحقیقات خارجی در مورد ادعاهای شرکت ترکسل منصوب کرده بود. این تحقیقات با دروغ خواندن این ادعاها آنها را رد کرده بود.

منبع : تسنیم

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *