جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آمار خرید اینترنتی روزانه در ایران

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از میزان تراکنش‌های اینترنتی ثبت شده نشان از افزایش حجم خریدهای اینترنتی در کشور می‌دهد.

آمار خرید اینترنتی روزانه در ایران

بر اساس این آمار میزان تراکنش‌های خرید اینترنتی از طریق شاپرک نشان می‌دهد کل خرید‌های اینترنتی ثبت شده در فروردین ماه ٩۴ به بیش از ٣۵ هزار میلیارد ریال بالغ شده است. این عدد در اردیبهشت در کل کشور با افزایش چند درصدی به نزدیک ۴۵ هزار میلیارد ریال رسیده است همین روال افزایشی در خرداد ادامه داشته و به عدد ۴٩هزار میلیارد رسیده است اما این روال در تیرماه کمی کاهش یافته و در جایگاه ۴۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی خریدهای اینترنتی در کل کشور در فروردین ٣۵ هزار میلیارد و ١٣٩ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال، در اردیبهشت ماه ۴۴هزار میلیارد و ۵۴۶ میلیارد و ۴٩میلیون ریال، در خرداد ماه به ۴٨ هزار میلیارد و ٩٣٣ میلیارد و ١٣٩ میلیون ریال رسیده است. این روال در نخستین ماه فصل تابستان با کاهش نسبت به آخرین ماه فصل بهار به ۴۶هزار و ۶٣٣ میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال رسیده است.

بر این اساس کل خریدهای اینترنتی ثبت شده در چهار ماهه ابتدای سال جاری به عدد ١٧۵ هزار میلیارد و ٢۵٢ میلیارد و ۴٠٨ میلیون ریال رسیده است که نشان از رشد این روال نسبت به سال‌های گذشته دارد. کل تراکنش‌های خرید اینترنتی در چهارماهه ابتدی سال ٩٣ به ١۴١ هزار میلیارد و ۵٨٧میلیارد و ۴١٧ میلیون ریال رسیده بود.

 

آمار خرید اینترنتی روزانه در ایران2

آمار بانک مرکزی از تراکنش‌های اینترنتی سال ٩٣ در فروردین ماه عدد ١۶هزار میلیارد ریال، در اردیبهشت ۴٢هزار میلیارد ریال، در خرداد هزار ۴٣میلیارد و در تیر ماه عدد ٣٩هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

این روال حاکی از رشد خریدهای اینترنتی در چهارماهه ابتدای سال جاری به نسبت سال گذشته است. به این ترتیب میزان خریدهای اینترنتی در شبکه شاپرک در فروردین ماه ٩۴ نسبت به ٩٣ رشد١١۴درصدی داشته است. اردیبهشت ٩۴ نسبت به ٩٣ با رشد ۵درصدی، خرداد ماه ٩۴ نسبت به خرداد ٩٣ با رشد ١٢درصدی و تیر ماه ٩۴ نسبت به تیرماه ٩٣ رشد ١٩ درصدی را شاهد بوده‌ایم. در کل میزان خریدهای اینترنتی انجام شده در چهار ماهه ابتدای سال ٩۴ نسبت به چهار ماهه ابتدای ٩٣ رشد ٢۴ درصدی داشته است.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد با احتساب سهم ١٧۵ هزار میلیارد ریالی خرید اینترنتی در کشور، ایرانی‌ها روزانه ۱/۴ هزار میلیارد ریال در چهار ماهه ابتدای سال خرید کرده‌اند.

منبع:اعتماد

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *