جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آماری از دستاوردهای کروم

«رائول روی» سرپرست «مدیریت تولید» گوگل در مصاحبه ای اعلام کرد اپلیکیشن مرورگر «کروم» اکنون ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد و در حال پیشی گرفتن از نسخه دسکتاپش است.

آماری از دستاوردهای کروم
این گرایش کاربران، به بعضی از بزرگترین بلند پروازی های گروه کروم برای سال آینده، مانند یافتن راه هایی برای کاهش نیاز کروم به دریافت داده ها (برای مثال از طریق بهبود فشرده سازی تصاویر) شکل داده، و موجب تشویق توسعه دهندگان برای ساخت «اپ های وبِ پیشرو» می شود. اپ هایی که روی مرورگرهایی مانند کروم کار می کنند اما عملکردی مانند یک اپ مستقل دارند.


بسیاری از کاربران جدید کروم از بازارهای در حال ظهوری هستند که سرعت اینترنت پایینی داشته و گوشی های هوشمند اصلی ترین درگاه ورود مردم به وب به حساب می آیند. بر همین اساس اگر گوگل به دنبال جذب و حفظ این دسته از کاربران باشد، پیدا کردن راه هایی برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات مسئله ای حیاتی خواهد بود.
گوگل برای نخستین بار کروم را نزدیک به 8 سال پیش راه اندازی کرد. نرم افزاری که در واقع یکی از مهم ترین ابتکارات این شرکت با پیشگامی و سرپرستی «ساندار پیچای»، مدیر عامل اجرایی حال حاضرش، بوده است.
هم زمان با پنجاهمین به روز رسانی کروم و برای نشان دادن بزرگی دستاوردهایی که این نرم افزار داشته، گوگل آمارهایی را منتشر کرد. بر اساس این اطلاعات، علاوه بر 771 میلیارد صفحه وبی که ماهانه روی مرورگرهای کروم بار گذاری شده اند، با استفاده از ویژگی تکمیل خودکار جستجو، از تایپ بیش از 500 میلیارد کاراکتر و با استفاده از ویژگی «صرفه جویی داده» از دریافت 2 میلیون گیگابایت داده در هر ماه جلوگیری می شود.
گوگل ترجمه خودکار 3/6 میلیارد صفحه وب، تکمیل خودکار 9/1 فرم و فیلد رمز عبور، و همچنین جلوگیری از 145 میلیون بار ورود کاربران به سایت های مخرب را به عنوان دیگر آمارهای ماهانه این مرورگر ارائه کرده است.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *