جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آزمایش فیس بوک : تقسیم فید خبری به دو بخش

فیس‌بوک قصد دارد فید خبری خود را به دو بخش تقسیم کند. این فرایند به‌صورت آزمایشی در چند کشور اجرا شده است.

 

 آزمایش فیس بوک : تقسیم فید خبری به دو بخش

فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که در حال کار روی تست ایده‌ی تقسیم News Feed یا فید خبری خود است که پست‌های تجاری را از اخبار شخصی جدا می‌کند و می‌تواند منجر به افزایش تبلیغات در بعضی کسب‌و‌کارها شود. فید خبری فیس‌بوک بخش مرکزی بزرگترین سرویس شبکه‌ی اجتماعی دنیا و شامل مجموعه‌ای از پست‌ها مانند تصاویر دوستان، پست‌های مربوط به اعضای خانواده، تبلیغات و موضوع‌هایی نظیر افراد مشهور یا صفحاتی است که کاربر آن‌ها را دنبال می‌کند.

قابلیت آزمایشی فیس‌بوک که در شش کشور کوچک اجرا می‌شود، دو خبرنامه را به کاربر ارائه می‌دهد که براساس آنچه در بیانیه‌ی این شرکت آمده است: یک بخش متمرکز بر دوستان و خانواده و بخش دوم به صفحاتی اختصاص دارد که کاربر آن‌‌ها را دنبال می‌کند. چنین تغییری در نهایت می‌تواند افرادی را که صفحات مختلف از خبرگزاری‌ها گرفته تا هنرمندان و تیم‌های ورزشی وادار کند تا برای دیده‌شدن در فید خبری مربوط به دوستان و خانواده، مجبور به پرداخت هزینه شوند.

به گفته‌ی آدام موسری، مدیری اجرایی فیسبوک در بخش News Feed، این قابلیت در حال حاضر در کشورهای بولیوی، کامبوج، گواتمالا، صربستان، اسلواکی و سریلانکا در حال اجرا است و مدت اجرای آن ممکن است تا چند ماه به طول بیانجامد. طبق اعلام موسری، فیس‌بوک هیچ برنامه‌ای برای آزمایش جهانی دو خبرنامه‌ی مجزا برای دو میلیارد کاربر خود ندارد. فیسبوک در حال جاضر برنامه‌ای هم برای اجبار در پرداخت هزینه برای صفحات تجاری ندارد.

فیس بوک به‌طور مستمر به آزمایش تغییرات در مقیاس بزرگ و کوچک می‌پردازد و در عین حال تلاش می‌کند تا کاربران، زمان بیشتری را صرف مرور فیس‌بوک کنند. گاهی اوقات تغییرات همیشگی هستند و گاهی این‌طور نیست. بسته به واکنش مردم، دو خبرنامه می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها در بخش پست‌های جدید لینک‌های کمتری را می‌بینند. اخبار هم بخش مشکل‌سازی برای فیس‌بوک است، زیرا ممکن است خبرهای غلط و دروغ به سرعت در شبکه پخش شوند.

یک روزنامه‌نگار اهل اسلواکی به نام فیلیپ استروهاریک در پست خود نوشت:

این تست در حال حاضر بر ترافیک وب‌سایت خبرگزاری‌های کوچکتر در روزهای اخیر تأثیر گذاشته است. اگر می‌خواهید پست‌های فیس‌بوک در خبرنامه‌ی قدیمی دیده شوند، باید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید.

ناشرها ممکن است برای تبلیغات فیسبوک هزینه پرداخت کنند.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *