جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پردازنده‌های کوالکام 205 اتصال 4G LTE را به گوشی‌های ارزان‌قیمت می‌آورند

کشورهای در حال توسعه‌ای مانند هند یا کشورهای آسیای شرقی و آمریکای لاتین، کشورهایی هستند که نیازمند تزریق تکنولوژی هستند اما قیمت‌های بالا مانع از این امر است.

پردازنده‌های کوالکام 205

گوگل چند سالی است که تلاش دارد این پروسه را سرعت بخشد وطی سال‌های اخیر تلاش کرده با عرضه Android One و همکاری با اپراتورها و کارخانه‌های مختلف گوشی‌های کارآمد و ارزان‌قیمتی را به این کشورها عرضه کند.

حال شرکت کوالکام تلاش دارد تا با عرضه یک پردازنده تازه مسیر را برای این کار هموارتر کند. این شرکت برای اولین بار در سه سال اخیر آپدیت تازه‌ای برای پردازنده‌های پایین‌رده خود عرضه خواهد کرد که این سری جدید پردازنده بیشتر روی آوردن ارتباط LTE تمرکز خواهد داشت. این پلتفرم که امروز توسط کوالکام در دهلی نو معرفی شد کوالکام 205 نام دارد و شامل یک چیپست SoC است که قابلیت دانلود اطلاعات با سرعت 150 Mbps روی ارتباط 3G و 4G و 2G را دارا می‌باشد. همچنین این چیپست یک پردازنده دو هسته‌ای 1.1 گیگاهرتز دارد و یک پردازنده گرافیکی Adreno نیز این چیپ را قدرت می‌بخشد. همچنین قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان نیز برای این چیپ در نظر گرفته شده است.

طبیعتا نباید انتظار پردازش بالایی از 205 داشت و نباید آن را هم‌اندازه اسنپ‌دراگون 821 یا حتی 430 دانست. قدرت پردازش این محصول پایین است، اما با این حال از دوربین 3 مگاپیکسلی در جلو و عقب گوشی پشتیبانی خواهد کرد. این چیپ از صفحه‌نمایش 480p با حداکثر نرخ فریم 60fps نیز پشتیبانی می‌کند، که با ارتباط 4G می‌توان انتظار استریم بسیاری از ویدئوها را داشت. اما مهم‌ترین هدف این محصول عرضه به کشورهایی همچون هند و برزیل است که فعلا اولویت پخش کردن تکنولوژی 4G بین مردم است. اینگونه مردم این کشورها بدون هزینه اضافی خواهند توانست به این ارتباط دست پیدا کنند.

اینگونه مردم دسترسی بهتری به مدیاهای مختلف خواهند داشت و خواهند توانست بهتر از قبل ویدئوها و موزیک‌های مختلف را استریم کنند. همچنین تکنولوژی VoLTE و VoWi-Fi نیز با این پردازنده موجود خواهند بود. شرکت کوالکام به فکر مکان‌هایی که کمبود الکتریسیته دارند نیز بوده و این چیپ را گونه‌ای طراحی کرده که تا حداقل باتری را مصرف کند و به کاربر اجازه دهد تا با یک بار شارژ میزان بیشتری از گوشی خود استفاده کند. هم‌اکنون این چیپ آماده استفاده شرکت‌هاست اما تا سه ماه دوم سال باید صبر کرد تا گوشی‌هایی با این چیپ عرضه شوند.

منبع : فارنت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *