جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس گوگل میشود

کاملا واضح است که چرا شرکت‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت و یاهو علاقه‌مندند موتورهای جستجوی‌شان به صورت پیش‌فرض روی مرورگرها قرار بگیرند. برای مثال مدتی پیش گزارش شده بود که گوگل به اپل میلیاردها دلار پرداخت کرده تا در دستگاه‌هایی که با سیستم عامل iOS کار می‌کنند به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض باشد در حالی که شرکت‌هایی مثل یاهو هم با موزیلا قرارداد می‌بندند تا موتورجستجوی پیش‌فرض فایرفاکس باشد.

 

موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس گوگل میشود

مسئولین موزیلا اعلام کرده‌اند که به عنوان بخشی از برنامه تمرکز بر تجربه کاربری و عملکرد در مرورگر فایرفاکس، گوگل دوباره موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس در ایالات متحده، کانادا، هنگ‌کنگ و تایوان خواهد بود.

حال به نظر می‌رسد یاهو دیگر در این مورد شانسی ندارد چون گوگل با فایرفاکس قرارداد جدیدی بسته تا موتور جستجوی پیش‌فرض این مرورگر باشد. این موضوع توسط شرکت موزیلا اعلام شده. مسئولین این شرکت اعلام کرده‌اند که به عنوان بخشی از برنامه تمرکز بر تجربه کاربری و عملکرد در مرورگر فایرفاکس، گوگل دوباره موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس در ایالات متحده، کانادا، هنگ‌کنگ و تایوان خواهد بود.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که قرارداد یاهو و موزیلا یک قرارداد ۵ ساله بوده و ظاهرا باید تا سال ۲۰۱۹ ادامه می‌یافته. با این وجود موزیلا به شکل یک طرفه از حق خود برای لغو قرارداد استفاده کرده و گوگل را به عنوان شریک جدید در این قراداد برگزیده است.

طبق تعهد موزیلا نسبت به یاهو، اگر این شرکت قرارداد را تا سال ۲۰۱۹ لغو کند باید مبلغی معادل ۳۷۵ میلیون دلار در سال به این شرکت بپردازد. به این ترتیب موزیلا باید در دو سال آینده هر ساله این مبلغ را پرداخت کند. در نتیجه می‌توان گمان کرد که این قرارداد برای موزیلا باید منافعی را حتی بیش از این رقم خسارت تامین کند.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *