جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ماری در مریخ

شکارچیان موجودات فضایی این بار مدعی شده‌اند در یکی از تصاویری که ناسا از سطح مریخ منتشر کرده است، موجودی شبیه مار یافته‌اند که در حال خزیدن لابه‌لای صخره‌های مریخ است..

ماری در مریخ


آن‌ها این عکس را که روبات مریخ‌نورد ناسا گرفته است، مدرکی برای اثبات حیات در سیاره سرخ می‌دانند؛ اما محققان ناسا چنین نظری ندارند. این نخستین‌بار نیست که در تصاویر مریخ چنین موجوداتی دیده می‌شوند. پیش از این، در عکس‌های مریخ، مجسمه، ساختمان و حتی پری دریایی مشاهده شده بود. محققان ناسا این خطاهای بصری را ناشی از پدیده‌ای موسوم به pareidolia می‌دانند. Pareidolia زمانی رخ می‌دهد که مغز الگو یا شی آشنایی را تشخیص می‌دهد؛ حتی اگر واقعاً وجود نداشته باشد.

این توضیحات ناسا، مدافعان تئوری توطئه را راضی نکرده است و به اعتقاد آن‌ها، ناسا تلاش می‌کند حیات در مریخ را مخفی کند. برخی بر این باورند که موجودات زنده در مریخ وجود دارند، اما در عکس‌هایی که مریخ‌نورد ارسال می‌کند، به‌سادگی قابل تشخیص نیستند؛ زیرا موجودات مریخی ظاهر آشنایی برای ما ندارند و به همین دلیل نمی‌توانیم آن‌ها را در تصاویر تشخیص دهیم. حامیان نظریه توطئه پا را فراتر گذاشته‌اند و کلیت اصالت تصاویری را که ناسا به عنوان تصاویر سطح مریخ منتشر می‌کند، زیر سؤال برده‌اند و معتقد هستند این عکس‌ها نه از سطح مریخ، بلکه از سطح زمین گرفته شده است و این موضوع را که گاهی موجوداتی شبیه جانداران زمینی در این عکس‌ها دیده می‌شود، دلیلی برای اثبات ادعای خود می‌دانند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *