جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عینک هوشمند با امکان واقعیت افزوده!!

 

امسال و در نمایشگاه CES 2017 شاهد رونمایی انواع گجت ها و سیستم های پیشرفته بودیم که از جمله آنها می‌توان به عینک های هوشمند ODG همراه با تکنولوژی واقعیت افزوده (Argumented Reality) اشاره کرد.

 

عینک هوشمند با  امکان واقعیت افزوده!!

 

علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون 835 (Qualcomm Snapdragon 835) که قدرت‌بخش بسیاری از پرچمدارهای آینده خواهد بود نیز در این نمایشگاه پیش روی کاربران قرار گرفت. حال می‌خواهیم نگاهی نزدیک به عینک های جدید شرکت ODG و طراحی آن داشته باشیم.

تراشه اسنپدراگون 835 با فناوری ساخت 10 نانومتری، 35 درصد کوچکتر از نسل قبل بوده و برای اولین بار از آن در عینک های هوشمند ODG استفاده شده است. قدرت بالای این تراشه می‌تواند محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را بدون هیچ مشکلی مدیریت کند. اما شاید تنها ایراد این عینک‌ها یعنی آر 8 (ODG R-8) و آر 9 (ODG R-9 AR)، طراحی و ابعاد بزرگ آنها باشد.

اگر بخواهیم صادق باشیم، یک مشکل دیگر پیرامون معرفی عینک های هوشمند ODG وجود داشت و آن، عدم نمایش توانایی اسنپدراگون 835 و نحوه عملکرد گجت های جدید ODG بود.

به‌علاوه اندازه نسبتا بزرگ این عینک‌ها را می‌توان یکی دیگر از ضعف‌های آن دانست. شاید محصولات ODG در قیاس با هدست های واقعیت مجازی برخی از شرکت‌ها اندازه‌ای کوچک داشته باشد، اما اگر آن را بخواهیم با دیگر عینک های هوشمند موجود مقایسه کنیم، به مراتب بزرگتر هستند.

همچنین اگر از این محصولات همراه با عینک عادی خود استفاده کنید، احتمالا بخش زیادی از صورت شما توسط آنها اشغال خواهد شد. البته بیان این موضوع شاید عجیب باشد، اما احتمالا مردم با دیدن چنین عینک بزرگی روی صورتتان، شما را با انگشت نشان خواهند داد!

سازندگان در اولین گام ساخت هر وسیله‌ای باید راحتی کاربر را در نظر بگیرند و اگر چنین چیزی رعایت نشود، شاید حتی تکنولوژی پیشرفته و یا نوآوری سازنده به چشم کاربر نیاید.

چیزی که موضوع‌ را بدتر می‌کند، برنامه ODG برای عرضه عینک هوشمند آر 9 به صورت ماژولار است. در این صورت شرکت‌های شخص ثالث با عرضه ماژول‌های اضافی، احتمالا باعث بزرگتر شدن این عینک خواهند شد.

اگر تصور می‌کنید که نسبت به عینک های هوشمند ODG سختگیر هستیم، باید بدانید که نسخه ارزانتر یعنی آر 8 حدود هزار دلار قیمت دارد. نسخه پیشرفته‌تر و البته بزرگتر این عینک، آر 9 که در CES 2017 پیش روی کاربران قرار گرفت نیز هزار و 800 دلار قیمت‌گذاری شده است. با این‌حال نباید از قدرت بالای تراشه اسنپدراگون 835 که در این محصولات جدید به کار گرفته شده چشم پوشید

منبع:getgotnews

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *