جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رشد بیشتر فروش انویدیا از اینتل و AMD

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت انویدیا (Nvidia) نسبت به اینتل (Intel) و AMD رشد بیشتری را نشان می‌دهد.

 

رشد بیشتر فروش انویدیا از اینتل و AMD

هرچند بازار کامپیوترهای شخصی کاربران زیادی را به دلیل همه‌گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند از دست داده است، گیمر حرفه‌ای همچنان چراغ بازار جی‌پی‌یو را روشن نگه داشته است.

در سه‌ماهه‌ی سوم نیز به همین منوال سپری شد و به انویدیا کمک کرد تا سهم خود از بازار را افزایش دهد. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات جان پدی، فروش کلی پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۹.۵۳ درصد رشد داشته است. همچنین شرکت‌های AMD و اینتل نیز به ترتیب ۷.۶۳ و ۵.۰۱ درصد رشد را در سه‌ماهه‌ی اخیر تجربه کرده‌اند.

بر اساس گزارش جان پدی، فروش رایانه‌ی مخصوص بازی که کارت‌های گرافیک پیشرفته‌تر در آن به‌کار می‌رود، بار دیگر نقطه‌ی درخشان بازار در این سه‌ماهه بود. استفاده از این رایانه‌ها به منظور بازی یا جهت فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال صورت می‌گیرد. این امر باعث افزایش سهم AMD و انویدیا در بازار شد.

جی‌پی‌یوهای مجزا کارت‌های گرافیک پیشرفته‌ای هستند که گیمرها هنگام ساخت رایانه‌ی شخصی خود به صورت جداگانه خریداری می‌کنند. این پردازنده‌های گرافیکی در ۳۹.۵۵ درصد از کل رایانه‌های شخصی فروخته شده به کار رفتند که این میزان رشد ۴.۱۸ درصدی نسبت به سه‌ماهه‌ی مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

اما انویدیا و AMD در بخش‌های دیگر نیز رشد داشته‌اند. فروش APUهای دسکتاپ شرکت AMD به میزان ۷.۱ درصد نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته افزایش داشته است. همچنین، APUهای نوت‌بوک این شرکت ۲.۲ درصد افزایش فروش را تجربه کرده است. جی‌پی‌یوهای مجزای دسکتاپ در مجموع نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل ۱۶.۱ درصد و فروش نوت‌بوک ۵.۲ درصد بیشتر شده است. فروش کارت‌های گرافیک AMD برای کامپیوترهای خانگی ۷.۶ درصد نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته رشد داشته است.

اینتل که جی‌پی‌یوی مجزا تولید نمی‌کند نیز در فروش فصلی خود از کارت گرافیک‌های یکپارچه‌ی دسکتاپ ۵ درصد و در کارت گرافیک‌های یکپارچه‌ی نوت‌بوک خود ۵.۹ درصد رشد را تجربه کرده است.

اما همچنان انویدیا بیشترین رشد را در آمارها به ثبت رسانده است.

به گزارش جان پدی، جی‌پی‌یوی مجزای انویدیا برای کامپیوترهای رومیزی با ۳۴.۷ درصد و فروش جی‌پی‌یوی مجزای نوت‌بوک با ۲۲.۴ افزایش فروش نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته مواجه شده است. بر اساس این گزارش، فروش کلی کارت‌های گرافیک کامپیوتر شخصی نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل ۲۹.۵ درصد رشد داشته است.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *