جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اینترنت اشیا و خطرات آن

شال شما که به گیرنده Wi-Fi مجهز شده است میتواند هک شود و شما را خفه کند و البته، ساعت مچی هوشمند می‌تواند باعث شود دست‌تان برخلاف اراده شما کارهایی انجام دهد.

مرکز EUROPOL به عنوان متولی تبیین قوانین قضایی اروپا اعلام کرد که گسترش هرچه بیشتر اینترنت اشیا(IoT) باعث خواهد شد تا این فرآیند امسال برای قتل یک انسان مورد استفاده قرار گیرد.

با سناریوی جدیدی که این مرکز پلیس تعریف کرده است، استفاده از اینترنت در انواع دستگاه‌های الکترونیکی روزمره می‌تواند به قتل انسان‌ها منجر شود.

به عنوان مثال، یخچال متصل به اینترنت می‌تواند بدون آگاهی شما بادام‌زمینی سفارش دهد و آن را به ساندویچ شما اضافه کند.
در نگاه اول این اتفاق مشکل چندانی ندارد. اما اگر شما نسبت به بادام‌زمینی حساسیت داشته باشید به کمک فناوری دچار مشکل اساسی می‌شوید.

در این شرایط، شال شما که به گیرنده Wi-Fi مجهز شده است میتواند هک شود و شما را خفه کند و البته، ساعت مچی هوشمند می‌تواند از کار بایستد یا باعث شود دست‌تان برخلاف اراده شما کارهایی انجام دهد.

مرکز Europol اعلام کرده است که هنوز در این زمینه اطمینان کامل ندارد. اما پیش‌بینی می‌کند که اگر مبحث اینترنت اشیا بدون وضع استانداردهای لازم و برمبنای سیستم‌های امنیتی گسترش یابد، مشکلاتی را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

مرکز Europol از این اتفاقات به عنوان “قتل آنلاین” یاد می‌کند و توضیح داده است که این نوع قتل می‌توانند مانند هزاران مدل دیگر صورت گیرد که تصاویر آن روی سایت اینترنتی یوتیوب منتشر می‌شود.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *