جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


انتشار آمار فروش ساعت هوشمند

اپل همچنان به روال قبل ادامه می‌دهد و از انتشار آمار فروش ساعت هوشمند خود امتناع می‌ورزد. شاید در گذشته، این تصمیم برای گذاشتن سرپوش برروی شکست احتمالی این پروژه بوده است؛ اما آمار به‌دست آمده توسط آنالیزور ها نشان می‌دهند نه تنها فروش مناسبی داشته، بلکه از سایر هم‌رده هایش هم بهتر عمل کرده است.

amare forooshe saate hooshmand

گزارشی که به تازگی از شرکت Juniper Research انتشار یافته، حکایت از مالکیت ۵۱.۱% از ساعت‌های هوشمند به‌فروش رفته‌ی سال گذشته میلادی دارند. سال ۲۰۱۵ حدود ۱۷.۱ میلیون واحد ساعت هوشمند در جهان به فروش رفته است که در این میان، ۸.۸ میلیون آن مربوط به اپل واچ بوده است که افزایش فروشی در حدود دو میلیون واحد نسبت به ماه نوامبر با فروش ۷ میلیون عدد داشته است.

قبلا هم کاربران و آنالیزورهای زیادی از اپل درخواست ارائه‌ی آمار فروش اپل واچ داشتند که در ابتدا با سکوت اپل مواجه شدند.

جالب توجه است اسمارت‌واچ های اندرویدی تنها ۱۰ درصد از فروش ساعت‌های هوشمند پارسال را تشکیل می‌دهند. سامسونگ با ارائه‌ی ساعت‌های هوشمند خود بر پایه‌ی سیستم عامل تایزن، راه خود را از اندروید جدا کرده که در پی آن، شاهد سهم بسیار پایین اندروید از این بازار هستیم.

در نظر داشته باشید گجت‌های پوشیدنی نظیر فیت بیت در این لیست جای نگرفته اند. براساس گزارش شرکت مذکور، مشتریان روی خوشی به اسمارت‌واچ هایی که ساده‌تر و ارزان قیمت تر هستند نشان می‌دهند و مهم‌ترین امکانات مدنظر آن‌ها دریافت نوتیفیکیشن‌ها برروی ساعت و اجرای اپ‌هایی که بتوان برروی موبایل اجرا کرد (مانند اپل واچ) می‌باشند.

James Moar، آنالیزور شرکت Juniper بیان می‌دارد :

اسمارت‌واچ ها دسته‌بندی جدیدی از گجت‌های الکترونیکی هستند که سعی در جلب نظر مشتریان دارند. اکنون اسمارت‌واچ های بازار نسبت به گذشته از طراحی یکپارچه‌تر و زیباتر بهره می‌برند اما مشتریان همچنان منتظر وجود دلیل و قابلیت چشمگیرتری نسبت به آنچه سازندگان اعلام می‌دارند هستند.

درکنار ساعت‌های هوشمند معروف و پرآوازه، دستبندهای سلامتی نیز فروش خوبی را پشت سر می‌گذارند که نمونه‌ی بارز آن، محصولات شرکت فیت بیت است. اسمارت‌واچ های گران‌قیمت هنوز دلیل قانع کننده‌ای برای جلب توجه کاربر در چنته ندارند.

 

منبع : گجت نیوز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *