جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


امنیت اندروید و iOS

بسیاری از کارشناسان و کاربران محصولات هوشمند، امنیت پلتفرم iOS را بالاتر از پلتفرم اندروید گوگل می دانند اما یکی از مدیران کمپانی گوگل بر این عقیده است که امنیت اندروید، دست کمی از امیت iOS و دستگاه های مجهز به این پلتفرم ندارد و حتی در آینده، اندروید می تواند ضریب امنیتی بیشتری را برای محصولات مجهز به این سیستم عامل به ارمغان آورد.

امنیت اندروید و iOS

آدریان لودویگ، طی کنفراسی تحت عنوان O’Reilly Security در شهر منهتن آمریکا در این خصوص عنوان کردماهیت منبع باز بودن سیستم عامل اندروید در دراز مدت، منجر به ارتقا و بهبود عملکرد آن خواهد شد.

وی اعتقاد دارد که در حال حاضر، امنیت دستگاه های اندرویدی همانند دستگاه های تحت پلتفرم iOS است.

 

در بسیاری از مدل های تهدیدآمیزی که برای دستگاه های هوشمند طراحی شده است، این دو سیستم عامل از قابلیت های یکسانی برای مقابله با این تهدیدها برخوردارند.
 

لودویگ در ادامه افزود که گوشی های پیکسل گوگل از امنیتی برابر با گوشی های آیفون برخوردارند و در آینده ای نزدیک، شاهد ارتقای قابلیت ها و همچنین ضریب امنیتی پلتفرم اندروید خواهیم بود.

 

وی ادامه داد که اگر چه همواره گزارش های متعددی در خصوص تهدیدهای اندرویدی منتشر می شود، اما خوشبختانه گزارش هایی که مبنی بر آلوده شدن این دستگاه های در سطح وسیع جهانی بوده است، به ندرت منتشر شده است.

 

او برای درک بهتر موضوع به باگ Stagefright که در سال گذشته مطرح شده بود، عنوان و خاطرنشان کرد که تا به این لحظه، مورد و یا موردهای تایید شده ای که دال بر آلوده شدن دستگاه به این باگ شده بود، گزارش نشده است.

 

لودویگ با اشاره به امنیت بالای دستگاه های اندرویدی، عنوان کرد که تقریبا ً غیرممکن است که هکرها بتوانند طیف گسترده ای از کاربران را به طور همزمان مورد هدف قرار دهند.

 

همچنین، وی به یکی از جدیدترین دستاوردهای امنیتی گوگل به نام Safety.net اشاره کرد که حدود 400 میلیون دستگاه را به صورت خودکار و در طول روز اسکن می کند. علاوه بر این، این محصول بیش از 6 میلیارد اپلیکیشن اندرویدی را در طول روز به منظور یافتن تهدیدهای بدافزاری مورد بررسی قرار می دهد. لودویگ افزود که نتایج این اسکن ها نشان می دهد که در حال حاضر، کمتر از یک درصد دستگاه های اندرویدی به بدافزار آلوده اند.

 

اگرچه بخش عمده تمرکز سخنرانی گودویک بر روی دفاع از امنیت اندروید متمرکز شده بود اما وی از شرکت ها و شبکه های مخابراتی خواست تا بروزرسانی ها و پچ های امنیتی خود را در بازه های زمانی کوتاه مدت، برای کاربران خود ارسال کنند.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *