جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هک شدن سوئیفت

شبکه مالی جهانی سوئیفت که هزاران بانک در سراسر جهان از آن برای تبادلات مالی خود استفاده می‌کنند، هک شده است. مدیران سوئیفت با صدور بیانیه‌ای حمله هکرها به این شبکه را تأئید کردند.

swift

این موضوع اولین بار پس از آن افشا شد که برخی نیروهای پلیس در بنگلادش و چند کشور دیگر نتایج بررسی‌های خود را درباره سرقت ۸۱ میلیون دلار از حساب بانک مرکزی بنگلادش در بانک فدرال رزرو نیویورک افشا کردند.

پس از اعلام این موضوع بود که سوئیفت تأیید کرد این اقدام شامل دستکاری نرم‌افزار سوئیفت در رایانه‌های بانک بنگلادش برای پنهان کردن شواهد و مدارک مربوط به نقل و انتقالات متقلبانه بوده است.

شبکه تبادل مالی سوئیفت توسط ۱۱ هزار موسسه مالی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و اکنون با اعلام نفوذ هکرها به آن نگرانی‌های زیادی به وجود آمده است.

هکرها پیام های تقلبی فراوانی را از طریق رایانه‌های شخصی یا رایانه‌های workstation در سراسر شبکه سوئیفت ارسال کرده‌اند.

سوئیفت از افشای اسامی قربانیان یا ارزش خسارات وارده خودداری کرده ولی برای جلوگیری از وقوع خسارات بیشتر به روزرسانی امنیتی برای نرم‌افزار خود در اختیار بانک ها گذاشته است تا از نفوذ بدافزاری که ممکن است در بانک بنگلادش هم به کار گرفته شده جلوگیری شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هکرها با دستکاری و نفوذ به نرم‌افزار سرور Alliance Access سوئیفت که توسط بانک‌ها برای تعامل با پلاتفورم تبادل پیام سوئیفت به کار می رود توانسته اند تا حدی فعالیت‌های خود را مخفی کنند. اما جزییات فنی این سواستفاده هنوز دقیقا مشخص نشده است.

این احتمال وجود دارد که هنوز حملات بیشتری در انتظار سوئیفت باشد، زیرا هنوز همه موسسات بانکی شبکه های خود را با به روزرسانی نرم افزاری در مقابل هکرها ایمن نکرده اند.

به هر حال تردیدی وجود ندارد که موسسات بانکی طعمه ای مناسب برای هکرها محسوب می شوند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *