جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دوربین 24 مگاپیکسلی سامسونگ

اسمارت‌فون‌های سامسونگ در آینده ممکن است به سنسورهای 24 مگاپیکسلی با دیافراگم 1/1.7 تجهیز شوند. این پیشرفت به معنای آن خواهد بود که در عکس‌برداری‌های خانگی می‌توانیم از اسمارت‌فون‌ها به جای دوربین‌های دیجیتال استفاده کنیم.

دوربین 24 مگاپیکسلی سامسونگ
سامسونگ با عرضه دو محصول گلکسی اس 7 و اس 7 اج، یکی از بهترین دوربین‌های ویژه اسمارت‌فون‌های آندرویدی را عرضه کرد. اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که تمایل ندارید از محصول CM-1 پاناسونیک که قدرتمندترین دوربین اسمارت‌فون‌ها را عرضه کرده است، استفاده کنید؛ در نتیجه دو محصول عرضه شده از سوی سامسونگ جایگزین مناسبی به شمار می‌رود.

عملکرد آن در نور کم بسیار عالی است و توانایی ضبط تصاویر شارپ‌تر با رنگ‌های کامل را دارند. اگر شایعاتی که چند وقتی است در فضای مجازی منتشر شده‌اند صحت داشته باشد، آن‌گاه در آینده‌ای نه چندان دور شاهد حضور اسمارت‌فون‌هایی با دوربین‌های بسیار قدرتمند خواهیم بود. به‌طوری که دوربین گلکسی اس 7 در مقایسه با آن‌ها همانند یک دوربین یک‌بار مصرف و ارزان قیمت به نظر خواهد رسید. آن‌گونه که سایت Photo Rumors گزارش داده است، سامسونگ در نظر دارد دامنه حضورش در بازار اسمارت‌فون‌ها را مستحکم کرده و گسترده سازد، برای این منظور در نظر دارد تیم دوربین‌های NX خود را به بخش اسمارت‌فون‌ها اضافه کرده تا کار روی سنسور‌های 1/2.3  با دیافراگم 1.7 را آغاز کنند. منابع نزدیک به این سایت گفته‌اندکه  سامسونگ در حال کار روی یک سنسور جمع و جور 1/2.3  اینچی است. ( سنسوری که در مقایسه با سنسور 1/2.5 اینچی مورد استفاده در اس 7 کوچک‌تر است.)

اما این شرکت در نظر دارد تا سرانجام اندازه سنسور دوربین‌های خود را به 1/1.7 اینچ و اندازه دیافراگرام را به 1.4 برساند. این ارقام به ما اعلام می‌دارند که در آینده نزدیک این سنسورها توانایی جذب نور محیطی بیشتری را خواهند داشت، میزان جذب نور بیشتر به معنای نویز کمتر، اما در مقابل تصاویر شفاف‌تر خواهد بود. این قابلیت به ویژه در زمان عکس‌برداری در شب کاربردی خواهد بود. موفقیت سامسونگ در زمینه بهبود عملکرد سنسورها به این معنا است که این شرکت توانایی تولید سنسورهایی با تفکیک‌پذیری 24 مگاپیکسل را همراه با لنزهای سریع خواهد داشت. این خبر بدون شک برای مصرف کنندگان خبری خوبی خواهد بود. برای کاربرانی که به عکس‌برداری علاقه دارند، این دستاورد به معنای تصاویری بزرگ‌تر، شفاف‌تر با کمترین افت عملکرد در نوردهی و میدان دید بیشتر خواهد بود. شایان ذکر است که این رویکرد عمومی بوده و در قبال اسمارت‌فون‌های رایج و نه فقط گلکسی‌ها پیاده‌سازی خواهد بود. در بخش نرم‌افزاری، سامسونگ در نظر دارد یک رابط کاربری ویژه برای دوربین اسمارت‌فون‌ها طراحی کند. رابطی که بر مبنای سیستم منوی دوربین NX طراحی خواهد شد.

لازم به توضیح نیست، موفقیت سامسونگ در پیاده‌سازی سنسورهایی این چنینی برای اسمارت‌فون‌های عادی تا چه اندازه به پیش‌برد روند عکس‌برداری با موبایل کمک خواهد کرد. در گذشته دوربین‌هایی با سنسورهای بزرگ در گوشی‌های نوکیا PureView یا Lumix CM-1 مورد استفاده قرار می‌گرفت، در حالی که چنین سنسورهایی در گذشته و البته زمان حاضر نیز در طیف گسترده‌ای از اسمارت‌فون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در محدوده گلکسی سنسورهای کوچک قرار دارند. سنسورهایی که به ویژه در گل سرسبد محصولات این شرکت ضامن فروش هستند.

تولیدکننده فناوری کره‌ای این توانایی را دارد تا این دوربین‌های باورنکردنی را به دست طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان برساند. در حالی که این دوربین‌ها کیفیت، فاصله کانونی یا تطبیق‌پذیری از سنسورهای میکرو 4/3  یا دوربین‌های DSLR را ارائه نمی‌کنند، اما این حرکت عکاسی با موبایل را یک گام به جلو خواهد برد. به طوری که انگیزه بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهد تا دوربین‌های واقعی را در منازل خود به کناری نهاده و از اسمارت‌فون‌های جدید سامسونگ استفاده کنیم.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *