جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویندوز 10 موبایل با نوار وظیفه

مایکروسافت در بیشتر موارد ادعا دارد که ویندوز 10 و ویندوز 10 موبایل تقریبا سیستم عامل‎های شبیه به یک دیگر هستند. اما شاید تفاوت اصلی میان این دو رابط کاربری آن‎ها باشد که در ویندوز 10 بسیار غنی‎تر از نسخه مخصوص گوشی‎های هوشمند آن است. اما چه اتفاقی رخ خواهد داد اگر سعی کنیم رابط کاربری نسخه دسکتاپ را به نسخه موبایل نیز بیاوریم؟

ویندوز 10 موبایل با نوار وظیفه

یکی از مهم‎ترین عناصر رابط کاربری که از ویندوز 95 شاهد آن هستیم نوار وظیفه (Taskbar) است. در هنگام عرضه ویندوز 7 بیشتر گوشی‎ها از کلیدهای فیزیکی استفاده می‎کردند و در آن زمان قرار دادن نوار وظیفه در یک گوشی توجیه چندانی نداشت. اما امروزه همه گوشی‎های هوشمند از صفحات بزرگ لمسی استفاده می‎کنند و شاید قرار دادن نوار وظیفه ویندوز در آن‎ها چندان دور از انتظار نباشد.

یک طراح اهل اروپای شرقی به نام Krum Cvetkov موارد بالا در کنار هم قرار داده و تصویر مفهومی از رابط کاربری ویندوز 10 موبایل به همراه نوار وظیفه منتشر کرده است. اگرچه به جز کوچک شدن صفحه تفاوت دیگری با نسخه دسکتاپ ویندوز مشاهده نمی‎شود. وی کلید استارت که در وسط صفحه قرار دارد را همانند ویندوز 10 به گوشه سمت چپ منتقل کرده است. هم‎چنین کلید Task View نیز می‎تواند کاربر را میان برنامه‎ها جابه‎جا کند و دیگر نیازی به نگه داشتن کلید Back نیست. البته در این طرح کلید Back نیز وجود ندارد ولی جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است و به نظر می‎رسد طراح آن را از قلم انداخته است.

ویندوز 10 موبایل با نوار وظیفه2

همانند نسخه دسکتاپ کاربران می‎توانند به آخرین برنامه‎های مورد استفاده دسترسی داشته باشند. هم‎چنین قادر خواهند بود تا آیکن برنامه‎های پرکاربرد را به نوار وظیفه الصاق نمایند. به نظر می‎رسد قابلیت‎هایی که در این طرح به آن‎ها اشاره شده موجب بالا رفتن بازده استفاده از گوشی‎های هوشمند خواهد شد و در صفحه نمایش‎های بزرگ کاربران می‎توانند سریع‎تر از قبل به انجام کارها بپردازند.

منبع دیجی رو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *