جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


قبل از فروش گوشی چه کنیم؟

اگر قصد فروش تلفن ‌هوشمند یا تبلت خود را دارید یا می‌خواهید آن را به دوست یا یکی از اعضای خانوادتان هدیه بدهید، احتمالا قبل از این کار نیاز دارید چند مرحله ساده را پشت ‌سر بگذارید. پس با ما همراه باشید تا در کنار هم چهار مورد از کارهایی را که باید پیش از کنار گذاشتن دستگاه خود انجام دهید، مرور کنیم.

قبل از فروش گوشی چه کنیم؟

1) پیش از هر کاری به داد شماره‌های ‌تماس‌ موجود در دستگاه برسید!

هیچ چیزی به اندازه از دست رفتن ده‌ها یا حتی صدها شماره، ناراحت‌کننده نیست. این روزها پشتیبان‌گرفتن از شماره‌های ‌تماس‌ ساده‌تر از گذشته شده است. به لطف اپل آی‌دی (Apple ID)، حساب کاربری گوگل و حساب کاربری مایکروسافت آوت‌لوک در سیستم‌عامل‌های‌ iOS، اندروید و ویندوز فون، دیگر لازم نیست فرایند پیچیده‌ای را برای پشتیبان‌گرفتن طی کنید. فقط لازم است به بخش تنظیمات دستگاه خود رفته و از فعال‌بودن گزینه همگام‌سازی، یا به‌اصطلاح سینک (Sync)، مطمئن شوید. البته راه‌حل ساده کپی اطلاعات تماس‌ به سیم‌کارت هم همیشه پیش روی شماست.
2) از برنامه‌ها و داده‌های آنها پشتیبان تهیه کنید.

باز هم حساب‌های کاربری تنظیم‌شده روی سه سیستم‌‌عامل iOS، اندروید و ویندوزفون به کمک شما خواهند آمد. حتی در آیفون یا آی‌پد می‌توانید از نرم‌افزار iTunes که روی کامپیوتر دسک‌تاپ‌تان نصب کرده‌اید، برای پشتیبان‌گرفتن از برنامه‌‌ها استفاده کنید. در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی هم گزینه مخصوص این کار در بخش تنظیمات وجود دارد. برنامه رایگان پشتیبان‌گیری هلیوم (Helium) هم احتمالا به کارتان خواهد آمد.

3) فایل‌های موسیقی‌، تصاویر و ویدیوهای خود را به‌آسانی از دست ندهید.

اگر آیفون یا آی‌پد دارید، شاید بهترین گزینه همان نرم‌افزار iTunes باشد. برای سیستم‌‌عامل اندروید هم اتصال دستگاه به کامپیوتر و کپی کردن فایل‌ها آسان‌ترین کار ممکن است.
4) وقت پاک‌کردن همه‌چیز فرا رسیده است.

در عرض یکی دو دقیقه با دستگاه تازه‌ متولد‌شده خود ملاقات کنید! همه سیستم‌های ‌عامل‌ امکان بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) را برای‌تان فراهم می‌کنند. پس از اینکه خیال‌تان از تمام اطلاعات گوشی یا تبلت آسوده شد، به بخش تنظیمات رفته و دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. در این حالت تمام اطلاعات روی گوشی یا تبلت پاک شده و دستگاه مثل روزی که آن را خریدید، نو و دست‌نخورده می‌شود.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *