جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فایل منیجر iOS 11 چه امکاناتی دارد؟

در WWDC امسال بود که اپل از نسخه 11 سیستم عامل iOS پرده برداشت و عنوان کرد اپلیکیشنی جدید به نام Files را به این نسخه افزوده است. این ابزار هم زمان با عرضه جهانی iOS 11 منتشر خواهد شد و به کاربران این امکان را می دهد تا اسناد، رسانه ها و هر چیزی که به صورت آفلاین و آنلاین ذخیره کرده اند را مدیریت نمایند.

با این حال فکر می کنیم که اپل طی کنفرانس خود ابزار Files را به درستی به مخاطبان معرفی نکرد و سؤالاتی چند را در رابطه با این اپلیکیشن برای کاربران به وجود آورد. به همین دلیل قصد داریم شما را با اپلیکیشن Files و قابلیت های آن آشنا کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

دسترسی به Files از طریق آیفون و آیپد

Files اپلیکیشنی رایگان است که پاییز امسال برای آیفون و آیپد عرضه می شود. همچنین در صورت نصب نسخه 11 سیستم عامل iOS با این اپلیکیشن در صفحه اصلی تلفن هوشمند خود مواجه خواهید شد. نمایش اصلی Files در کنفرانس اپل به ذکر قابلیت های این ابزار روی آیپد پرو محدود شده بود، اما باید بگوییم که این اپلیکیشن برای آیفون نیز عرضه می شود.

یکی از راه های دسترسی به Files نصب نسخه بتای عمومی iOS 11 است که طی هفته های آتی (و یا شاید ماه های آینده!) در دسترس کاربران قرار می گیرد.

یکی دیگر از گزینه های پیش رو داشتن حساب توسعه دهنده اپل و دریافت نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان iOS 11 است که هم اکنون برای تست عرضه شده. با این حال باید گفت که این نسخه می تواند بسیار ناپایدار باشد و نصب آن را در همین ابتدای کار به شما پیشنهاد نمی کنیم.

اپلیکیشن Files چیست؟

اپلیکیشن Files که مطمئنیم بسیاری از کاربران اپل برای دریافت آن هیجان زده هستند، می تواند در نقش یک فایل منیجر برای شما ظاهر شود. تصاویر این برنامه را در ادامه مشاهده می کنید:

آیکن اپلیکیشن Files (سمت چپ)، صفحه اصلی اپلیکیشن Files (وسط)، محتویات داخل یک پوشه (سمت راست)
از اپلیکیشن FIles چه استفاده های می توان کرد؟

پیش از هر چیزی بگوییم که با استفاده از Files نمی توانید به فایل های سیستمی iOS دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن مذکور به شما اجازه مدیریت فایل های ذخیره شده روی آیکلود و حافظه ذخیره سازی محلی دستگاه را به کاربران می دهد.
به عبارت دیگر داده اپلیکیشن ها و فایل های سیستمی مهم همچنان با محدودیت مواجه هستند و اپل هرگونه دسترسی به آن ها را برای کاربران مسدود کرده است.

اپلیکیشن مذکور به اجازه مدیریت فایل های ذخیره شده روی آی کلود و حافظه ذخیره سازی محلی دستگاه را به کاربران می دهد. به عنوان مثال حالا همچون رایانه های شخصی قادر هستید فایل های خود را منتقل نموده، آن ها را سازماندهی کنید و به دلخواه نام آن ها را تغییر دهید.

نمایی از پوشه های ذخیره شده در آی کلود درایو از طریق اپلیکیشن Files.
با این حال در نسخه بتا به نظر می رسد که اجازه دسترسی به برخی فایل های محلی همچون تصاویر همچنان به کاربر داده نمی شود.

با استفاده از Files نمی توانید به فایل های سیستمی iOS دسترسی داشته باشید.
این قضیه ممکن است به هنگام عرضه نهایی iOS 11 تغییر کند و مشکلات آن نیز مرتفع شود.

همچنین در رابطه با سرویس های ابری باید بگوییم که Files تنها از آی کلود پشتیبانی نمی کند و سرویس هایی چون گوگل درایو، وان درایو، باکس، تنسنت کلود، بایدو، ادوبی کریتیو کلود و دراپ باکس را نیز شامل می شود.

Files برای کاربران اپلی هیجان انگیز است

از آن جایی که Files یک اپلیکیشن بومی و رسمی است با ویژگی های سیستم عامل iOS همچون «کشیدن و رها کردن» نیز کاملاً سازگاری دارد. در آیپدها قرار دادن برنامه در داک صفحه اصلی به شما اجازه می دهد تا با لمس طولانی روی آن سریعاً به فایل ها دسترسی داشته باشید.

ویژگی مالتی تسکینگ ساید بای ساید نیز در حال حاضر به دارندگان آیپدهای اپل اجازه می دهد کارهای جالبی انجام دهند. به عنوان مثال می توانید پیوست یک ایمیل را به صورت مستقیم بکشید و در پوشه مورد نظر خود رها کنید.

حضور Files در داک جدید آیپدها این اجازه را به کاربر می دهد تا سریعاً به فایل ها دسترسی داشته باشد.
در همین رابطه ممکن است متوجه برخی نقطه های رنگی شده باشید؛ این نقطه ها به عنوان برچسب فایل ها به کاربرده می شوند. در صورتی که می خواهید برخی فایل ها را تحت یک دسته بندی خاص بدون آن که نیاز باشد در همان پوشه حضور داشته باشند، گروه بندی کنید می توانید این برچسب ها را را به فایل مورد نظر خود بیافزایید.

سرویس Spotlight Search قادر است نتایج جستجو را از داخل اپلیکیشن Files نیز به شما نشان دهد.
به طور طبیعی برچسب ها در نورا جستجو نشان داده می شوند؛ با این حال قادر هستید با ضربه زدن روی برچسب مورد نظر خود کلیه فایل های دسته بندی شده به وسیله آن برچسب را مشاهده نمایید. با استفاده از این سیستم جدید امکان اضافه کردن برچسب جدید به همراه حذف و تغییر نام موارد پیشین برای کاربران فراهم شده است.

در ادامه بگوییم که سرویس Spotlight Search قادر است نتایج جستجو را از داخل اپلیکیشن Files نیز به شما نشان دهد. در پایان اگر آیفون خود را به پهلو بخوابانید شاهد تقسیم صفحه نمایش به دو نیم خواهید بود؛ در رابطه با این موضوع محتویات یک پوشه در سمت راست و پنل ناوبری نیز در سمت چپ صفحه نشان داده می شود.

اپلیکیشن Files هم اکنون در نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان iOS 11 در دسترس است هنوز هم آنچنان که باید کاربردی به نظر نمی رسد. دسترسی ها به برخی بخش ها محدود شده و نمی توان راجع به قابلیت های این ابزار نظر قطعی داد.

مطمئناً اگر از کاربران اپل باشید از عرضه اپلیکیشن بومی Files هیجان زده می شوید. بهتر است برای قضاوت در مورد این برنامه و قابلیت های مختلف آن، تا زمان عرضه نسخه نهایی iOS 11 منتظر بمانید و سر خود را با فایل منیجرهای شخص ثالث گرم کنید.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *