جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سفر PlayStation به پلوتو

در این هفته‌ی شگفت‌انگیز بشر شاهد رسیدن سفینه‌ی فضایی افق‌های نو به سیاره‌ی کوتوله‌ی پلوتو بود. سفینه‌ی ناسا پس از نه سال سفر در مرزهای منظومه ی شمسی و طی مسافت بیش از 5 میلیارد کیلومتر به این سیاره‌ی دورافتاده نزدیک شد.

سفر PlayStation به پلوتو

این دستاورد به نوبه‌ی خود شگفت‌انگیز بود، اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که بفهمیم فضاپیمای افق‌های نو قدرت پردازش خود را از پردازنده‌ی پلی‌استیشن اصلی یعنی همان اولین نسخه‌ی پلی‌استیشن می‌گرفت. همان پردازنده‌ی MIPS R3000 که بازی‌های فاینال فانتزی هفت، متال گیر سالید و Tomb Raider Chronicles را اجرا می‌کرد در سال 2006 میلادی توسط ناسا برای به به راه انداختن پیش ران ها و حسگرهای مانیتور و انتقال داده از فضاپیمای افق‌های نو استفاده شد.

البته چنین حرکتی از سوی ناسا غیرعادی نیست زیرا بزرگ‌ترین سازمان فضایی جهان همیشه سخت‌افزارهای قابل اطمینانی را که امتحان خود را پس داده‌اند، به تکنولوژی‌های جدید و غیرقابل پیش‌بینی ترجیح می‌دهد.

این پردازنده به فضاپیمای افق‌های نو کمک کرد تا بیش از 4.8 میلیارد کیلومتر سفر کند. تا جایی که به پردازنده‌های پلی استیشن مربوط می‌شود، بد نیست بدانید که ارتش آمریکا هم در سال 2010 تمام دستگاه‌های پلی‌استیشن 3 موجود در بازار این کشور را خریداری کرد تا به کمک پردازنده‌های آنها یک ابرکامپیوتر بسازد. با این وصف دستگاه‌های پلی استیشن نه تنها در میان بازی‌کنندگان طرف‌داران زیادی دارند، بلکه سازمان‌های بزرگ و قدرتمند آمریکا‌یی هم علاقه‌ی زیادی به قدرت پردازش آنها نشان می‌دهند.

منبع:دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *