جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساخت چاپگر سه بعدی لیزری در کشور

محققان دانشگاه علم و صنعت موفق به ساخت پرینترهای سه بعدی لیزری شدند که با آنها می توان از سمت نمونه سازی به سمت قطعه سازی حرکت کرد.

ساخت پرینتر سه بعدی لیزری در کشور

نوید مسلمی نیا یکی از محققان طرح “دستگاه پرینتر سه بعدی لیزری” گفت: اکنون پرینترهای معمولی(اکسترودری) سه بعدی که در بازار موجود هستند هزینه زیادی را برای تولید یک قطعه صرف می کنند، از این رو به فکر ساخت پرینتری سه بعدی شدیم که علاوه بر صرف هزینه های کم برای تولید یک قطعه، قابلیت های بالاتری نسبت به پرینتر های معمولی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ساخت دستگاه پرینتر سه بعدی لیزری در پژوهشگاه الکترونیک دانشگاه علم و صنعت صورت گرفته است، اظهار داشت: هرکیلو متریال مورد استفاده در پرینتر سه بعدی لیزری، 6هزار تومان است، در صورتیکه متریال پرینترهای سه بعدی معمولی هر کیلو 110 هزار تومان است، از این رو استفاده از پرینترهای لیزری مقرون به صرفه است.

وی افزود: سرعت پرینتر سه بعدی لیزری در تولید یک قطعه به میزان یک و نیم برابر پرینترهای معمولی است.

مسلمی نیا عنوان کرد: برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید نقشه تولید یک قطعه از طریق سیستم طراحی شود و بر اساس آن نقشه، قطعه درخواستی توسط پرینتر سه بعدی لیزری به صورت لایه لایه ساخته می شود.

منبع:آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

2 پاسخ به “ساخت چاپگر سه بعدی لیزری در کشور”

  1. آذر گفت:

    خدای من واقعا احسنت…خیلی کم پیش میاد از اختراعی شگفت زده بشم ولی این مورد همینطور خودکار طراحی سه بعدی شاید به نظر خیلیا بی اهمیت بیاد ولی برای من خیلی شگفت انگیزه…امیدوارم دانش مثل هدیه ای از جانب خداوند شادی و ایمان واقعی رو به بشریت هدیه کنه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *