جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


فندک هوشمند هم آمد !

مطمئن باشید که ترک کردن سیگار برای هر فرد سیگاری که سیگار به یک عادت روزمره برایش تبدیل شده است کاری بس دشوار است لذا ترک این عادت می‌تواند برای خیلی از افراد سخت باشد.اما اگر فندکی باشد که حداقل تعداد سیگار هایی که شخص می کشد را به او گوشزد کند شاید باعث شود که آن فرد کمی به فکر سلامت خود باشد!

 

fandake hooshmand

 

در نگاه اول، طراحی این فندک مخصوصا با صفحه نمایش جانبی که در کنار آن تعبیه شده است زیاد هم جالب به نظر نمی‌رسد با این حال اجازه دهید با طرز کار این فندک کمی آشنا شویم.

صفحه نمایش این فندک تعداد سیگارهای مصرفی را در طول روز شمارش و تعداد آن‌ها را نشان می‌دهد حتی این صفحه نمایش قادر است زمان آخرین سیگار را نیز محاسبه و نشان دهد. این اطلاعات به تنهایی برای افراد سیگاری می‌تواند کافی است تا کمی نگران سلامتی خود و اطرافیان خود باشند. اما می‌توان به این اطلاعات بسنده نکرده و اطلاعات این فندک را برای تشکیل شبکه‌های اجتماعی و آماری به کار برد و از این طریق می‌توان فهمید که در سراسر دنیا چند نخ سیگار روزانه مصرف می‌شود و حتی برای نجات جان افراد نیز اقداماتی انجام داد.

اما نباید این نکته را فراموش کنیم که ممکن است پس از مدتی این فندک جایگزین فندک سنتی افراد شود و نه تنها میزان مصرف سیگار را کاهش ندهد بلکه باعث افزایش آن نیز شود.

منبع : engadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *