جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عینک هوشمند برای یافتن رگهای پنهان بدن انسان

عینک جدیدی توسط محققان طراحی شده است که مجهز به پرتو مادون قرمز است و تمامی رگ‌های بدن را نشان می‌دهد.پرستاران با عینک Evena Medical می‌توانند در وقت صرفه‌جویی کرده و با این فناوری که اطلاعات دیجیتالی را روی اطراف کاربر قرار می‌دهد، رگها را به سرعت پیدا کنند.

 

eynake hooshmand baraye raghaye penhan



افرادی که پیدا کردن رگ‌های بدن آن ها سخت است و گاهی با چندین ضربه و بستن کش پیدا نمی‌شود، می‌توان با این دستگاه به راحتی در یافتن رگهای بدن آنها کمک گرفت.

به گفته سحنگوی شرکت سازنده Evena Medical ، این دستگاه از فناوری تصویربرداری سه‌بعدی چند طیفی برای ایجاد ترکیبی یکپارچه از جهان فیزیکی و دیجیتالی استفاده کرده و سیاهرگهایی که برای چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست را نمایان میکند.

پژوهشها نشان داده که حدود 40 درصد از تزریقهای درون وریدی نیازمند چندین بار تلاش برای مکانیابی و دسترسی به رگ هستند که نه تنها وقت ارزشمند را اتلاف کرده بلکه همچنین موجب تاخیر در درمان شده و بیمار را نیز ناراحت می‌کند.

این فناوری هیچ آسیبی به بازوها و بدن نمی‌رساند. رگ‌های شما حاوی میزان زیادی دی‌اکسیدکربن، اکسیژن و هموگلوبین است و به دلیل جذب نور مادون قرمز تصویر رگ‌های زیر پوست شما قابل مشاهده خواهد بود.

در واقع از این دستگاه می‌توان در هرجایی از جمله بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های پاتولوژی برای راحتی بیمار هنگام آزمایش خون و یا اهدای خون استفاده کرد که فعلاً این عینک در کشور استرالیا قابل خرید است.

منبع : nursingshow

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *