جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجت‌های ویندوز آسیب پذیر است

مایکروسافت از وجود آسیب پذیری در گجت‌های ویندوز خبر داد که راه حمله به این سیستم‌های عامل را به روی هکرها باز می‌کند.

 

gadgethaye windows

 

غول نرم افزاری در حالی از وجود آسیب پذیری در گجت‌های دو سیستم عامل ویندوز 7 و ویستا خبر داد که کارشناسان وعده داده‌اند این آسیب پذیری‌ها در کنفرانس امنیت اطلاعات Black Hat 2012 را فاش می‌کنند.
گجت‌های ویندوز ابزاری مانند ساعت، نمایشگر حافظه و رم کامپیوتر یا نمایشگر وضعیت آب و هوا است که از Sidebar ویندوز 7 و ویستا قابل دسترسی است. مایکروسافت برای مقابله با این آسیب پذیری راهی برای از کار انداختن Sidebar ویندوز را پیشنهاد کرده و خبری از انتشار وصله امنیتی نیست.
جیسون میلر، مدیر بخش توسعه و تحقیقات شرکت امنیتی VMware دراین باره گفت: «آسیب پذیری امنیتی گجت‌ها و سایدبار ویندوز اتفاق جالبی است. گجت‌ها اساسا کاربرد زیادی در کسب و کار و تجارت ندارد، بنابراین اگر به آنها نیاز ندارید غیر فعال شان کنید. اینطوری می‌توانید آسیب پذیری سیستم خود را پایین بیاورید».
مایکروسافت هنوز به جزییات این آسیب پذیری‌ها در ویندوز نپرداخته است که احتمالا دلیل آن بررسی گسترده این آسیب پذیری‌ها در کنفرانس Black Hat 2012 است. کارشناسان امنیتی قرار است در این کنفرانس به طور گسترده به معرفی و بررسی حفره‌های امنیتی گجت‌های ویندوز بپردازند و احتمالا راهکارهایی برای ایمن کردن آن ارایه کنند.
سرویس سایدبار و گجت‌های ویندوز اولین بار در سال 2007 با انتشار ویندوز ویستا در این سیستم عامل مطرح شد. تفاوت سایدبار ویندوز 7 با ویستا در این است که کاربران در ویندوز 7 می‌توانند گجت‌ها را از سایدبار جدا کنند و در نقطه دلخواه خود روی دسکتاپ قرار دهند، اما گجت‌ها در ویندوز ویستا از سایدبار یا همان نوار حاشیه ای سمت راست صفحه جدا نمی شود.
برخی منتقدان گجت‌های ویندوز را تقلیدی از داشبورد و ویجت‌های نسخه Tiger سیستم عامل مک می‌دانند، اما گجت‌های ویندوز بر خلاف مک محبوبیت چندانی میان کاربران پیدا نکرد. مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که در ویندوز 8 خبری از گجت‌های ویندوز نخواهد بود.
گفتنی است مایکروسافت در بخش دانلود گجت‌های ویندوز در وب سایت خود به کاربران هشدار داده است که این نرم افزارهای جانبی و کوچک ممکن است امنیت سیستم عامل کاربران را به خطر بیندازد.

منبع : computerworld

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *