جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساعت هوشمند که هوا را خوشبو می کند

تعداد وقایع و رویداد های فناوری در سالهای اخیر قابل شمارش نیست ، هر روز شاهد تولید یک گجت جدید هستیم و حالا نوبت به یک ساعت هوشمند خوشبو کننده هوا رسیده است.

 

saate hooshmand

 

همه می دانیم بیدار شدن از خواب مخصوصا در ساعت اولیه صبح کار چندان راحتی نیست و هر فرد برای بیدار شدن از خواب راه حل مخصوص به خود را دارد . بطور مثال تنظیم آلارم های ساعت بطور مکرر یا مامور کردن اعضای خانواده یا دوستان میتواند جزو این راه حلها باشد. همچنین روانشناسان بر این اعتقادند نحوه بیدار شدن از خواب می تواند تاثیر بسزایی در سلامت روحی و روانی فرد داشته باشد.

در همین راستا یک سال پیش یک پسر ۱۷ ساله فرانسوی که با بیدار شدن از خواب مشکل داشت به فکر  ایده ساخت یک ساعت هوشمند افتاد و آنرا در نمایشگاه سالیانه دستاورهای علمی گوگل به نمایش گذاشت. حالا که او یک جوان ۱۸ ساله است به کمک یک تیم متخصص این ساعت هوشمند که فاقد هرگونه زنگ هشدار یا نور است را آماده ورود به بازار کرده است ، سازنده این ساعت یک راه حل خوشبو و خوشمزه ارائه کرده است. بله درست متوجه شده اید ، طریقه کار این گجت هوشمند به این شکل است که در زمان مقرر بوی مورد نظر صاحب خود را تراوش  می کند. طبق آزمایش های انجام شده عملکرد این ساعت از بیدار شدن ۹۹ درصد افراد زیر مدت زمان ۲ دقیقه حکایت داشته اند و ۱ درصد باقیمانده دارای ناراحتی تنفسی و بویایی بوده اند. این ساعت کپسول های مخصوص به خود را دارد که بصورت کارتریج قابل تعویض هستند. این کپسول ها که دارای رایحه های بوی پول نو ، میوه ، شکلات ، قهوه و غیره هستند تا ۶۰ بار اسپری قابل استفاده می باشند. این گجت هوشمند در حال حاضر بصورت پیش سفارش در سایت تولید کننده آن موجود است و قیمت نهایی آن هنوز مشخص نیست.

منبع : عصر تکنولوژی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *