جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجت هایی که بدترین باتری‌ها را دارند

این باور در برخی وجود دارد که هر چیزی حتی تکنولوژی ضایعاتی دارد که در واقع اجتناب ناپذیر است. ضایعه‌ای که قرار است اینجا از آن صحبت کنیم توان کم باتری در برخی از گجت‌ها است که علی‌رغم جدید و پیشرفته بودن، از این کمبود که بسیار پر اهمیت نیز است رنج می‌برند.

۶ گجت که بدترین باتری‌های عالم را دارند.

 

badtarin batriha

 

بیشتر ما زمان خرید به ظاهر، پردازشگر، نسخه سیستم عامل و حافظه داخلی توجه زیادی می‌کنیم، اما چیزی که بیشتر اوقات از کنار آن به راحتی می‌گذریم باتری است. بدون یک باتری پر توان هیچ یک از جذابیت‌های گجت شما به چشم نخواهد آمد.

اما چیزی که در دنیا کاربران را بیشتر آزار می‌دهد، توجه کم سازندگان به مساله توان باتری است. داشتن یک نوت بوک مجهز به ویندوز ۸ و با قابلیت تاچ لذت بخش است اما نه زمانی که بدانید یک نوت بوک دیگر که تاچ نیز نیست یک ساعت و نیم بیشتر از نوت بوک شما کار می‌کند. در مورد داشتن یک تلفن هوشمند مجهز به یک پردازشگر فوق سریع و صفحه نمایش اچ‌دی زمانی که مجبور باشید دایما نگران شارژ آن باشید، چه فکری می‌کنید؟
ThinkPad Twist با صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی گردان فقط ۴:۳۶ دقیقه کار می‌کند، پس اگر این گجت را انتخاب می‌کنید، باید دایما نگران این باشید که زیاد از پریز برق فاصله نگیرید!

در این مقاله می‌خواهیم ۶ تا از بدترین گجت‌ها از نظر باتری را به شما معرفی کنیم.
– مایکروسافت سرفیس پرو (۸۹۹ دلار)

عمر باتری: ۴:۳۷ دقیقه

با وجود پردازنده Core i5 قدرتمند و قابلیت اجرای برنامه‌های دسکتاپ و ویندوز استور، متاسفانه باید اعتراف کنیم که این محصول را برای خرید پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا با توان ۴:۳۷ دقیقه باتری، لذتی از ویژگی قابل حمل بودن آن نخواهید برد. میانگین زمان مصرف برای لپ‌تاپ‌های اولترا پرتابل ۱:۵۰ دقیقه بیشتر است. اگر چه آی‌پد به اندازه این نوت‌بوک‌ها کاربرد ندارد اما باید بگوییم که در آزمایش باتری، این گجت به مدت ۱۲:۲۲ دقیقه کار کرد که ۲.۵ برابر میانگین مصرفی لپ‌تاپ‌ها است. هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده برای یک آی‌پد ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۷۹۹ دلار، برابر با ۶۴ دلار است که در مقایسه با ۱۹۵ دلار مبلغی به حساب نمی‌آید.
– ایسر C7 کروم بوک (۱۹۹ دلار)

عمر باتری: ۴:۲۴ دقیقه

بیایید بین دو کروم بوک موجود با قیمت تقریبا مشابه مقایسه‌ای انجام دهیم: سری ۳ کروم بوک‌های سامسونگ با قیمت ۲۴۹ دلار و ایسر سی ۷ با ۱۹۹ دلار. عمر باتری اولی ۷:۳۴ دقیقه و دومی ۴:۲۴ دقیقه، یعنی ۳ ساعت کمتر! مثلا ایسر سی ۷ قرار است به عنوان کامپیوتر اصلی شما باشد، اما آیا با این توان باتری قادر است چنین نقشی را برای شما بازی کند؟ من که پیشنهاد می‌دهم تنها با هزینه ۵۰ دلار بیشتر و هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده که برابر با ۳۳ دلار است، سامسونگ کروم بوک را انتخاب کنید. مخصوصا سری سوم که از طراحی در خشان‌تر و صیقلی‌تری بهره می‌برد.
– ایسوس تایچی (۱۲۹۹ دلار)

عمر باتری: ۴:۳۷ دقیقه

یکی از مبتکرانه‌ترین هایبریدهای ویندوز ۸ و در عین حال یکی از ناامید کننده‌ترین‌ها نیز همین ایسوس تاییچی است. تقریبا تمام کسانی که چشمشان به این موجود دو صفحه‌ای می‌خورد از شگفتی دهانشان باز می‌ماند. در پشت صفحه نمایش، صفحه دیگری تعبیه شده که با بستن لپ‌تاپ چیزی که مشاهده خواهید کرد یک تبلت است. اگرچه خیلی دوست داشتم که هر دو صفحه قابلیت تاچ داشت (فقط صفحه بیرونی لمسی است) اما این مساله چیزی نیست که بخواهم در باره‌اش شکایتی کنم. ناراحتی اصلی من در واقع از کم توان بودن باتری است. زمانی که دستگاه در مود لپ‌تاپ است، باتری تا ۴:۳۷ دقیقه دوام می‌آورد، در حالی که میانگین زمان کار لپ‌تاپ های اولترا پرتابل ۱:۳۰ دقیقه بیشتر است. پس فکر می‌کنم لپ‌تاپ ۱۲ اینچی XPS Duo دل که ۵:۴۶ دقیقه کار می‌کند و هزینه مصرفی هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده برابر با ۲۰۶ دلار است، انتخاب بهتری باشد.
– گوگل نکسوس ۴ (۲۹۹ دلار)

عمر باتری: ۴:۳۶ دقیقه

اگر می‌خواهید تجربه‌ای خالص از گوگل داشته باشید، نکسوس ۴ با اندروید نسخه ۴.۲ (آبنبات ژله‌ای) و دوربینnifty Photo Sphere ویژه همین نسخه و البته طراحی زیبا بهترین انتخاب است. البته تا پیش از اینکه بدانید باتری تعبیه شده ۲۱۰۰ میلی آمپر است. یعنی چیزی شبیه به فاجعه!

با اینکه نکسوس ۴ یکی از بهترین و شاید هم بهترین نکسوس تولیدی تا به امروز باشد، اما اگر باتری برایتان خیلی اهمیت دارد، بهتر است دور این مدل را خط کشیده و نظری به اچ‌تی‌سی one VX که عمر باتری آن ۶:۵۸ دقیقه است بیندازید.
– کروم بوک پاویلیون اچ‌پی (۳۲۹ دلار)

عمر باتری: حداکثر ۴:۱۵ دقیقه

البته در ابتدا از شفاف سازی اچ پی تشکر می‌کنم چرا که با صراحت تمام عمر باتری را به قول خودشان حداکثر ۴:۱۵ دقیقه اعلام کرده‌اند. البته حتی اگر این دستگاه تا همین میزان هم دوام بیاورد خیلی عقب‌تر از کروم‌بوک سامسونگ با عمر باتری ۷:۳۴ دقیقه قرار می‌گیرد. البته کروم بوک اچ‌پی مجهز به یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی بوده که بزرگتر از صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی سامسونگ است. اما این دلیل خوبی برای خرید دستگاهی که علاوه بر اینکه ۸۰ دلار گران‌تر است عمر باتریش نیز ۳ ساعت کمتر است نیست. تازه چه کسی دلش می‌خواهد برای میزان مصرف هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده ۷۸ دلار بپردازد؟ در صورتی که با خرید کروم بوک سامسونگ این مبلغ تا ۳۳ دلار کاهش می‌یابد.

– Lenovo ThinkPad Twistا(۸۹۹ دلار)

عمر باتری: ۴:۳۶ دقیقه

ThinkPad Twist با صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی گردان فقط ۴:۳۶ دقیقه کار می‌کند، پس اگر این گجت را انتخاب می‌کنید، باید دایما نگران این باشید که زیاد از پریز برق فاصله نگیرید! میانگین میزان کارکرد نوت‌بوک‌های اولترا پرتابل ۶:۱۸ دقیقه است، یعنی ۲ ساعت بیشتر از عمر باتری تینک پد، بنابراین اگر جای شما باشم مدل یوگا را که البته کمی گران‌تر هم است (۱۱۵۹ دلار) اما هزینه مصرف هر جرعه باتری در هر ساعت استفاده از آن ۱۸۲ دلار برایتان تمام می‌شود را انتخاب می‌کنم.

منبع : زیرمیزی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *