جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


Miito ،جایگزین کتری آشپزخانه

تقریبا همه ما همیشه مقداری بیش از نیاز خود آب در کتری برای جوشاندن میریزیم و به طبع این مورد باعث اتلاف انرژی و البته اصراف در مصرف آب مب شود.اما گجتی به نام Miito با سیستم کاربردی و جدیدی که دارد، نیاز ما به کتری‌های آب جوش را رفع می‌کند و در عین حال تأثیر بسزایی در مصرف آب شما دارد.

بر اساس گزارشی که توسط بی‌بی‌سی تهیه شده، تنها در سال 2013 حدود 68 میلیون پوند (حدود 103 میلیون دلار) از طریق کتری‌های بیش از حد پرشده از بین رفته است. این تنها هزینه برق مصرفی جهت جوش‌آوردن آبی است که بعدها از آن استفاده ای نمی‌شود.

Miito ،جایگزین کتری آشپزخانه

البته سخت می‌توان تشخیص داد که چه میزان آب موردنیاز ما است و شاید به همین دلیل باشد که همیشه بیش از نیازمان کتری را از آب پر می‌کنیم تا کمتر. دستگاه جدیدی به نام Miito حالا حدس و گمان‌هایتان را از طریق جوش‌آوردن آب درون فنجان به شکل مستقیم، از بین می‌برد.

این دستگاه از یک بشقاب القایی، یک میله همراه با انتهایی پهن و یک عایق برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به افراد تشکیل شده است. میله در درون فنجان پر از آب قرار می‌گیرد و با ارتباطی که با بشقاب زیرین خود دارد، آب درون فنجان را گرم می‌کند.

Miito ،جایگزین کتری آشپزخانه2

در وبسایت Miito طریقه استفاده آسان از این دستگاه اینگونه نوشته شده است:

«تنها فنجان خود را از آب موردنیاز پر کنید، آن را بر روی بشقاب یا پایه القایی قرار دهید و سپس میله را درون آب غوطه‌ور سازید. بشقاب القایی میله را گرم می‌کند و در نتیجه آب درون فنجان شما نیز گرم می‌شود. Miito با تمامی ظرف‌های غیرفلزی سازگار است. از این دستگاه می‌توانید در گرم‌کردن سوپ و یا شیر نیز استفاده کنید. ظاهر طراحی شده برای میله نیز شما را در تمیزکردن آسان آن کمک می‌کند.»

Miito ،جایگزین کتری آشپزخانه3

این دستگاه از روشی مشابه با اجاق گازهای القایی بهره می‌برد. بشقاب القایی زیرین آن دارای یک سیم‌پیچ است که میدان الکترومغناطیسی با موج‌های فرکانس بالا تولید می‌کند. در حالت معمول گرمای زیادی تولید نمی‌شود، اما هنگامی که یک ماده با قابلیت مغناطیسی در تماس با آن قرار می‌گیرد، باعث ایجاد یک جریان الکتریکی می‌شود که در میله ایجاد گرما می‌کند

البته نمونه اولیه و یا بهتر از است بگوییم مفهومی این دستگاه با مشکلاتی مواجه است که تا قبل از ورود نسخه اصلی به بازار باید رفع شود. نخست اینکه میله این دستگاه باید آهنی باشد تا بتواند در ارتباط با بشقاب القایی قرار بگیرد، اما یک روکش غیرسمی برای این میله چون استیل ضدزنگ باید به مرحله کاربردی برسد.

همچنین دستگاه در این مرحله باید توسط فرد مانیتور شود و پس از گرم‌شدن به شکل دستی دستگاه را خاموش کرد. بنابراین امکان خاموش‌شدن دستگاه پس از جوش‌آمدن آب در این مرحله وجود ندارد. به گفته گاردین که گزارشی از تولید این دستگاه تهیه کرده، تیم سازنده قصد دارد تنظیماتی را در دستگاه برای اعمال دماهای مختلف تعبیه کند تا بر کاربردهای آن بیفزاید.

تیم سازنده امیدوار است که در اواخر سال آینده بتواند این دستگاه را با قیمت 125 دلار به بازار بفرستد.

منبع : CNET

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *