جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویندوز 10 هفت مرداد ماه می آید

مایکروسافت ماه ژوئن را با اخبار متنوعی ‌درخصوص جدیدترین نسخه‌‌ی سیستم‌عامل‌اش یعنی ویندوز10 آغاز کرد. مسوولان این شرکت اعلام کرده‌اند که ویندوز10 کم‌تر از دو ماه دیگر در تاریخ هفت‌ام مرداد ماه عرضه خواهد شد. ‌ویندوز10 طی هفته‌های آینده برای پیش‌ خرید در سراسر جهان آماده خواهد بود.

ویندوز 10 هفت مرداد ماه می آید

یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های مایکروسافت در ویندوز10 ویژگی یک‌پارچه‌سازی‌ است؛ ویژگی که این امکان را برای کاربران ایجاد می‌کند ‌تا میان موبایل، دسک‌تاپ، تبلت‌ها و حتی کنسول بازی ایکس‌باکس وان پیوستگی ایجاد کنند. به‌عبارت دیگر تمام این تجهیزات به واسطه‌ی ویندوز10 به هم متصل خواهند شد. تهیه‌ی ویندوز10 برای آن دسته از کاربرانی که ویندوزهای 7 و 8 را به‌صورت قانونی تهیه و روی سیستم‌های‌شان نصب کرده‌اند، رایگان خواهد بود. برای ایجاد سهولت در بروزرسانی این ویندوزها و ارتقای آن‌ها به ویندوز10، مایکروسافت از سامانه‌ی «رزرو کردن» استفاده می‌کند. این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد برای آگاهی از زمان ‌عرضه‌ی این نسخه، ثبت نام کنند. هم‌چنین کاربران می‌توانند برنامه‌ی زمانی شخصی‌شان را برای نصب این نسخه تعیین کنند.
ویژگی مهم دیگری که به این نسخه اضافه شده، «کورتانا» (Cortana) است. ‌مایکروسافت از طریق کورتانا پیامی را برای کاربران سراسر دنیا فرستاده و زمان دقیق عرضه‌ی جدیدترین نسخه‌ی ویندوز را اعلام کرده است.

اما ‌ویندوز10 قرار است چه ویژگی‌های جدید دیگری را با خودش به‌همراه بیاورد؟ در ادامه می‌توانید تعدادی از این ویژگی‌های جدید را مطالعه کنید:
• «مایکروسافت اج»: جانشین مرورگر خسته‌ی اینترنت اکسپلورر(!) با طراحی مینیمالیستی و مجهز به ابزارهای کاربردی. از ویژگی‌های جالب این مرورگر می‌‌توان به هماهنگی آن با کورتانا اشاره کرد.
• برنامه‌های Word، Excel و Power Point از قبل روی ویندوز10 نصب شده‌اند.
• شبکه‌ی «ایکس باکس لایو» (Xbox LIVE) رسما به ویندوز راه پیدا خواهد کرد. کاربران با استفاده از این شبکه می‌توانند با دوستان‌شان ارتباط برقرار کنند. قابلیت‌هایی مثل اچیومنت و ذخیره و انتقال فایل‌های روند بازی که پیش از این تنها روی کنسول‌های ایکس‌باکس ممکن بود، با عرضه‌ی ویندوز10، به رایانه‌های شخصی هم راه پیدا خواهد کرد. نکته‌ی جالب‌تر این‌که حالا می‌توانید برخی از بازی‌های ایکس‌باکس را به‌واسطه‌ی ویندوز10 روی رایانه‌ی شخصی‌تان «استریم» (Stream) کنید. استریم کردن به فرآیندی گفته می‌شود که کاربر فایل‌های بازی‌ را به‌صورت آن‌لاین و درلحظه دریافت کرده و نیازی به ذخیره‌ی اطلاعات بازی روی حافطه‌ی اصلی رایانه‌اش ندارد. البته که استفاده از این سرویس به اینترنت با سرعت بسیار بالا نیاز دارد.
• ویندوز «یکپارچه» (Continuum) قابلیت جدید دیگر است که به کاربر اجازه می‌دهد به‌راحتی به دستگاه‌های دیگر که آن‌ها هم به ویندوز10 مجهز شده‌اند، دسترسی داشته باشد. این سیستم همچنین به کاربر اجازه می‌دهد تا از گوشی خودش مثل یک رایانه‌ی شخصی مجهز به ابزارهای جانبی کاربردی، استفاده کند.
• «ویندوز Hello»: یک روش ورود (login) جدید که به جای رمز عبور، از چهره، عنبیه‌ چشم و اثر انگشت برای شناسایی کاربر استفاده می‌کند. البته این ویژگی نیاز به پشتیبانی سخت‌افزاری دارد.
مایکروسافت تمام سعی‌اش را به‌کار بسته تا تجربه‌ای راحت‌تر و روان‌تر از ویندوز را در اختیار کاربر قرار دهد. ویندوز8 ایرادات کمی داشت؛ بنابراین امید است نسخه‌ی دهم که یک نسخه را هم جهشی گذرانده (عدم معرفی ویندوز9)، بتواند به نیاز‌های تمام کاربران پاسخ دهد.
منبعTechCrunch

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *