جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پرفروش ترین گجت های سال 2015

به گفته شرکت تحقیقاتی و آماری GfK کاهش قیمت اسمارت فون ها باعث افزایش تقاضا در بازار می شود که در نهایت این گجت ها را در میان ابزارهای الکترونیکی به صدر پر فروش ترین های سال ۲۰۱۵ می فرستد.

 

por forooshtarin gadgetha

 

یورگن بوینی، رئیس بخش تحلیل فروش الکترونیکی شرکت GfK Retail and Technology، درنمایشگاه بازرگانی IFA 2015 اعلام کرد که شرکتش انتظار دارد بازار فروش تلفن های هوشمند نسبت به ۸۴۶٫۰۷ میلیارد دلار سال ۲۰۱۴ تا ۱٫۵ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش داشته و به ۸۵۹٫۱۲ میلیارد دلار برسد.

به عقیده او اسمارت فون ها همچنان یکی از ارکان اصلی بازار دستگاه های دیجیتالی هستند ولی قیمتهایشان رو به کاهش است.

او انتظار دارد طی سال جاری فروش این گجت ها نسبت به سال قبل در امریکا ۳ درصد افزایش و در اروپا تا ۲ درصد کاهش داشته باشد و بالاترین میزان رشد را در خاورمیانه و افریقا با ۶ درصد افزایش شاهد باشیم.

این ارقام برای بازارهای قدیمی و پر رونق امریکای شمالی و اروپا و بازارهایی مثل افریقا که کاملا نوپا هستند اصلا عجیب نیست.

البته ناگفته نماند اخیرا گزارشی دیگر از سوی CCS Insight منتشر شده که آماری متفاوت را ارائه می کند و پیش بینی می نماید فروش اسمارت فون ها در امریکا و غرب اروپا کاهش یابد. زیرا نوآوری در ساخت گجت های جدید کمتر شده و در عین حال بازه دوام تلفن های فعلی هم طولانی تر است.

ولی این شرکت می افزاید که تعداد کل این گجت ها در سال ۲۰۱۹ به ۲٫۳۵ میلیارد خواهد رسید که رشد سالیانه ۳٫۷ درصدی را از ۲۰۱۴ تا سال یاد شده نشان خواهد داد.

به عقیده بوینی دستگاه هایی مثل گام شمارهای ورزشی و اسمارت واچ ها همچنان در سال ۲۰۱۵ جای رشد خواهند داشت و تا انتهای سال حدود ۱۱۴ میلیون نمونه از آن ها به فروش خواهد رفت.

به علاوه برندهای گران قیمتی مثل رولکس هم اسمارت واچ های خودشان را عرضه می کنند تا با شرکتهایی مثل اپل به رقابت بپردازند.

دربازار تلوزیون ها هم ۶۴ درصد از مصرف کنندگان گفته اند که در هنگام تماشای تلویزیون معمولا یک دستگاه دیگر از جمله اسمارت فون یا تبلت را هم همراه دارند که نشان میدهد فرصت های فراوانی برای شرکت های تولید کننده محتوای تبلیغاتی وجود خواهد داشت.

از میان کسانی که در آمار گیری GfK شرکت کرده اند، ۶۴ درصد گفته اند که ترجیح میدهند بتوانند از طریق گجتهایشان به وبسایت افرادی که آگهی تبلیغاتی عرضه میکنند دسترسی داشته باشند. به علاوه ۲۰ درصد از افراد گفته اند که تمایل دارند بتوانند محتوای تلفنشان را روی دستگاه تلویریون مشاهده کنند.

منبع : GSMArena

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *