جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عینک مترجم برای المپیک 2020

عینک جدید ژاپنی که در یکی از بزرگترین نمایشگاه های گجت در ژاپن رونمایی شده این امکان را برای یک فرد کاملا ناآشنا به زبان ژاپنی فراهم می کند که برای مثال بتواند وارد رستوران شود و از منوی غذاها که کاملا به زبان ژاپنی نوشته شده بدون هیچ گونه مشکلی غذا سفارش دهد.

 

eynake motarjem

 

این عینک مترجم برای مسافرانی که به ژاپن سفر می کند امکان ترجمه تمام علائم جاده ای و خیابانی را به زبانی قابل فهم و به طور لحظه ای فراهم می کند.

NTT DoCoMo به عنوان بزرگترین شرکت عرضه کننده شبکه های موبایلی به عنوان سازنده این گجت آن را در نمایشگاه فناوریهای پیشرفته رونمایی کرده.

این عینک با فناوری بالا از ترکیب دوربینها، رایانه ها استفاده می کند تا ترجمه ای مناسب از زبانی ارائه کنند که کاربر به آن نگاه می کند.

شرکت DoCoMo طی بیانیه ای اظهار داشت: فناوری تشخیص حروف موجب می شود که ترجمه لحظه ای زبان برای مسافران هنگام خواندن منو رستوران و سایر متون ساده شود.

گفته می شود که تولید چنین گجتی برای مسافران خارجی که به ژاپن سفر می کنند خبر خوشی است و آنها می توانند در نقاط محلی که زبان انگلیسی و سایر زبانها مشاهده نمی شود نیز حضور داشته باشند، چرا که جدا از منطقه های بزرگ توریستی سایر نقاط شهری در ژاپن چندان با زبان انگلیسی سروکار ندارد.

درحالی که ژاپن برای المپیک ۲۰۲۰ آماده می شود این عینکها می تواند برای گردشگرانی که می خواهند در یک رستوران ساده ژاپنی غذا می خورد موثر واقع شود.

براساس اعلام شرکت تولید کننده این عینک ها برای المپیک ۲۰۲۰ آماده خواهند شد.

منبع : عصر تکنولوژی

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *