جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


غیر فعال کردن گجتهای ویندوز 7

گجت‌ها یا ابزارک‌ها، برنامه‌های کاربردی کوچکی هستند که بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز 7 قرار می‌گیرند و هر یک کاربری خاصی دارند.

در ویندوز 7 این گجت ها شامل مواردی نظیر تقویم، ساعت، وضعیت آب‌ و هوا، تبدیلات واحد‌ها و نظایر آن‌ها را به صورت کوچک و در عین حال کاربردی بر روی صفحه دسکتاپ هستند.

شما می‌توانید با راست کلیک بر روی فضای دسکتاپ و انتخاب Gadgets به این ابزارک‌ها دسترسی پیدا کنید.

در این ترفند قصد داریم دستوراتی را برای مخفی سازی و یا مدیریت آنها به شما آموزش دهیم.

 

win7 gadget

 

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

– ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run ویندوز باز شود. سپس دستورات زیر را در محیط Run تایپ کرده و Enter را فشار دهید.

sidebar.exe /startTaskman

– با وارد کردن این دستور، صفحه‌ای مشابه با Task Manager ویندوز باز خواهد شد با این تفاوت که این پنجره صرفاً اطلاعات مربوط به گجت‌های فعال کنونی را نمایش می‌دهد. با انتخاب هر گجت و فشردن دکمه Remove، گجت مورد نظر از صفحه دسکتاپ حذف خواهد شد. دقت کنید با این کار گجت تنها از دید شما پنهان خواهد شد و Uninstall نخواهد شد.

sidebar.exe /uninstallGadgets

– این دستور برای پاک کردن کلی گجت‌ها از ویندوز استفاده می‌شود. با وارد کردن این دستور، پنجره‌ای مشابه با پنجره معمولی اصلی گجت‌ها باز خواهد شد با این تفاوت که در بالای این پنجره نحوه حذف کلی گجت از روی ویندوز توضیح داده شده است. شما می‌توانید با راست کلیک بر روی هر گجت و انتخاب گزینه Uninstall آن را از روی ویندوز حذف کنید.

sidebar.exe /restoreGadgets

در صورتی که یکی از گجت‌هایی که به طور پیش‌فرض بر روی ویندوز نصب بوده است را به طور کلی حذف کرده‌اید و اکنون قصد دارید آن را بازگردانی کنید، می‌توانید از این دستور استفاده کنید. با بهره‌گیری از این دستور، کلیه گجت‌هایی که همراه با ویندوز نصب شده‌اند و اکنون حذف شده‌اند، بازیابی خواهند شد.

sidebar.exe /showOnlineGallery

این دستور به طور مستقیم صفحه گالری گجت‌ها در سایت مایکروسافت را در مرورگر شما باز خواهد کرد.

sidebar.exe /showGadgets

به جز راست کلیک بر روی دسکتاپ و انتخاب Gadgets، این دستور راهی دیگر برای دستیابی به پنجره اصلی گجت‌ها می‌باشد.

منبع : yjc

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *