جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سامانه هدایتگر الکترونیک قضایی (سها)

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت که سامانه هدایتگر الکترونیک قضایی (سها) برای راهنمایی مردم تهیه شده که آیا لازم است به مراجع قضایی مراجعه کنند یا خیر و در صورت لزوم به کجا و چگونه مراجعه کنند.

سامانه هدایتگر الکترونیک قضایی (سها)

سیامک رفعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ سامانه‌ سها – سامانه هدایت‌گر الکترونیکی قضایی – گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه علاوه بر سامانه‌های سجا – سامانه جامع‌ الکترونیکی – و سخا – سامانه‌ خدمات الکترونیک قضایی – به سامانه‌ای نیاز داریم تا اطلاعات درستی را در رابطه با مسائل حقوقی و قضایی به مردم ارائه کند.
وی ادامه داد: هدف ما از راه‌اندازی سامانه سها این است که مردم ابتدا این سامانه را مطالعه کنند و متوجه شوند که آیا لازم است به مراجع قضایی مراجعه کنند یا خیر و در صورت لزوم به کجا و چگونه مراجعه کنند.
رفعتی اظهار کرد: بسیاری از مردم ممکن است به دلیل اطلاع نداشتن از مسائل حقوقی و قضایی اقدام به انجام کاری در حوزه‌ حقوقی و قضایی کنند، اما به دلیل این که از طریق نامناسب آن راه را رفته‌اند بگویند که کار ما در قوه قضاییه انجام نشده است.
معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد:‌ گاهی افراد مسیرهای اشتباهی را برای ارائه دادخواست های خود طی می‌کنند و در این راستا هزینه‌هایی را نیز می‌پردازند که طی کردن این مسیر از ابتدا اشتباه بوده است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم سامانه‌ای را ایجاد کنیم تا بتواند به مردم راهنمایی‌های لازم و کافی را ارائه دهد.
رفعتی تصریح کرد:‌ راه‌اندازی سامانه سها کار دشواری است و به راحتی نمی‌شود آن را انجام داد، اما در حال انجام است. البته این پروژه هنوز به صورت کامل راه‌اندازی نشده است.
وی گفت: افراد با ورود به این سامانه می‌توانند اطلاعاتی را که لازم دارند بدست آورند و طبق آن اقدام کنند تا هزینه و وقتشان بیهوده صرف نشود. همچنین مباحث‌ دیگری مانند امکان جستجو کردن دادگاه‌ها، دادگستری‌ها و دفاتر خدمات قضایی نیز در این سامانه وجود دارد. فقط بحث حقوقی آن مطرح نیست و راهنمایی فضایی و مکانی در این سامانه وجود دارد.
معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت:‌ با راه‌اندازی این سامانه و ارائه خدمات به مردم نارضایتی‌های هموطنان به حداقل خواهد رسید.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *