جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ساخت گجت ایرانی

یک پژوهشگر ایرانی گجتی به نام مضراب را برای نوازندگی موسیقی از طریق تبلت و تلفن همراه ساخته است. خالق این دستگاه حمیدرضا رحمانی نام دارد و عنوان «مضراب تبلت» را بر آن نهاده.

 

gadget irani

 

این محقق ایرانی درباره محصول خود اظهار کرد: با توجه به تلفیق فناوری و هنر و در نظر داشتن نقش انکار ناپذیر مضراب در انتقال ایده های نوازندگان، تصمیم به ساخت آن گرفتم.

وی افزود: مضراب تبلت گجتی برای اپلیکیشن های موسیقی ایرانی و خارجی است که کاملا شبیه نوع واقعی عمل می کند و با آن می توان در دستگاه های هوشمند، آسانتر به تمرین نوازندگی پرداخت.

رحمانی گفت: مضراب واقعی سنتور، روی تبلت و موبایل کار نمی کند، ولی با استفاده از «مضراب تبلت» و اپلیکیشن های موجود برای موسیقی به راحتی می توان نوازندگی کرد و مشکل کار با این نرم افزارها را حل نمود. گجت مضراب می تواند برای سنتور ایرانی، درام و موارد مشابه به کار رود و مورد استقبال هنرمندان جهان قرار گیرد.

وی توضیح داد: این مضراب در دو رنگ مشکی و سفید موجود است و به گونه ای طراحی گردیده، که شبیه به پوست دست برای صفحات لمسی خازنی عمل می کند.

به گفته این مخترع، مدل مشکی رنگ این ابراز حرفه تر است و دقت بالایی در تسریع نوازندگی دارد و رنگ سفید آن نیز ویژه بانوان طراحی شده.

رحمانی اضافه کرد: این مضراب روی موبایل های Galaxy S4, S5, Note 2, Note 3 و One M8 بدون داشتن محافظ صفحه تست شده است.

منبع : مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *