جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مستخدم هوشمند خانه!

کمپانی بریتانیایی Dyson یکی از شرکت های مطرح تولیدکننده لوازم خانگی نظیر بخاری , جاروبرقی , خشک کن های دستی و … می باشد.

یکی از پروژه های بزرگ این شرکت طراحی و تولید یک ربات جاروبرقی است که نزدیک به 16 سال است این کمپانی در حال تحقیق و توسعه آن بوده و تاکنون مبلغ 47 میلیون دلار هم برای آن هزینه کرده است.حال این کمپانی نتیجه زحمات چندین و چند ساله خود را به IFA 2014 آورده و جارو ربات شگفت انگیز خود را معرفی نموده است.

 

dyson 360 eye

 

نام این جارو ربات ( ربات جاروبرقی ) Dyson 360 Eye است که بنیان گذار شرکت مخترع این دستگاه،آقای جیمز دایسون درباره آن اینگونه می گوید :

بیشتر جارو ربات ها قادر به مشاهده محیط اطراف خود نیستند و موتور آنها از قدرت مکش پایینی برخوردار است.اما ما رباتی ساخته ایم که ضمن مشاهده محیط پیرامون خود از موتوری قدرتمند و فناوری های پیشرفته بهره برده که می تواند زندگی را برای شما جذاب تر از قبل کند.

وجود یک دوربین پانورامای 360 درجه در بالای این ربات باعث شده تا دید وسیعی نسبت به محیط اطراف خود داشته و به کمک امواج فروسرخ قادر است نقشه‌ی کامل محل که در آن قرار دارد را تهیه کند.علت نام گذاری این دستگاه هم همان دوربین پانورامای 360 موجود در آن است.

دایسون ادعا کرده که این ربات از تمام نمونه های مشابه خود بهتر عمل می کند.موتور دیجیتال جدید بکار رفته در این جارو ربات با فناوری نوینی که دارد قادر است بین گرد و غبار و کثیفی تمایز قائل شود ! دایسون همچنین می گوید ، برس های بکار رفته در این ربات به لطف استفاده از الیاف فیبر کربنی توانایی بسیار بالایی در تمیز کردن انواع سطوح نظیر فرش و سرامیک را نسبت به نمونه های مشابه دارد.در واقع این محصول بین سطوح مختلف تمایز قائل شده و با دستورات متفاوتی اقدام به تمیز کردن آنها می کند.

Dyson 360 Eye حدود 2.36 کیلوگرم وزن دارد و قادر است 0.4 لیتر آشغال و گرد و غبار را در مخزن خود جای دهد.بد نیست بدانید تنها 20 الی 30 دقیقه زمان کافی است تا این ربات خانگی فول شارژ شده و به سر کار خود باز گردد !

اپلیکیشن های اندروید و iOS این ربات هم توسط کمپانی دایسون طراحی شده تا صاحب خانه بتواند نظارت کاملی بر عملکرد این مستخدم هوشمند خود داشته باشد.

دایسون این ربات هوشمند را با قیمتی نامعلوم اوایل سال 2015 ، ابتدا در ژاپن و سپس در کشور های مختلف جهان کرده است.

منبع : theverge

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *