جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


موی هوشمند

سونی این بار با اختراع محصولی خارق العاده و حیرت انگیز گامی بزرگ در عرصه فناوری های پوشیدنی برمیدارد، محصولی با نام smartwig

mooye hooshmand

سونی با ثبت اختراع موی مصنوعی یا  smartwig‌، پتانسیل استفاده از چیزی شبیه کلاه گیس مصنوعی برای ناوبری جاده‌ای و چک کردن فشار خون با اتصالات بی‌سیم را برای خود هموار ساخت.

آن چه سونی خواهد ساخت، در واقع نوعی کشنده برنامه‌های کاربردی خواهد بود که زندگی را هوشمندتر ساخته و باعث می‌شود تا ابزار الکترونیک پوشیدنی یک گام به جلو بروند.

قرار است ابزارهایی که با این فناوری نوین ساخته می‌شوند، جزئی از سر و یا چسبان به موی کاربر تعریف شود که از طریق اتصالات بی‌سیم به بخش‌های پزشکی و سلامت و… کمک کند.

تا کنون ابزاری مانند عینک گوگل و ساعت‌های هوشمند در این راه گام برداشته‌اند اما به دلیل وابستگی به اپ‌های روی گوشی و اتصال به گوشی هوشمند، انسان را راضی نکرده‌اند و توسعه ی آن ها در پرده‌ای از ابهام فرو رفته است.

به گفته ی تاکویا کوزی و هیروکا توبیتا، از توسعه دهندگان موی هوشمند یا smartwig سونی، موی حاوی اطلاعات یا موی هوشمند که داخل خود همه چیز داشته باشد، ایده ای است که سونی به دنبال آن است.

یک حسگر، یک سی پی یو، رابط ارتباطی با کامپیوتر ثانویه و البته یک کلاه گیس یا موی مصنوعی جاسازی شده روی سر، فاکتورهای تشکیل دهنده ی smartwig است که کارهایی مانند نظارت بر محیط اطراف، نظارت بر سلامت کاربر و رابط کاربری EEG را بر عهده خواهد داشت.

در ثبت اختراع مذکور، صحبت از یک اشاره گر لیزر روی سر که توسط ابرو هدایت می شود، آمده است که به درستی مفهوم نبوده و پنهان کردن ابزار مذکور روی سر نیز به خوبی مشخص نشده است.

ما هم منتظر می مانیم تا ببینیم سونی، این بار چه فکری در سر دارد!

منبع : خبر تک

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *