جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ایرانیان نت، اپراتور چهارم

مدیر عامل اپراتور چهارم مخابراتی کشور گفت: اجرای پروژه اس تی تی ایکس یکی از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با اجرای پروژه های دسترسی عمومی به پهنای باند مناسب در چشم انداز و افق 1400 است.

ایرانیان نت، اپراتور چهارم

محسن باقری در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه شکبه فیبر نوری اپراتور چهارم درکرج افزود: این پروژه ملی که از استان البرز آغاز شده در مرحله اول در منطقه عظیمیه با اعتبار 360 میلیارد ریال در یک پروسه زمانی دوازده ماهه به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: پروژه اس تی تی ایکس یکی از بی نظیر ترین پروژه های ارتباطی و نیاز نسل آینده کشور است که عملیات اجرایی آن به تدریج در هفت کلانشهر دیگر آغاز می شود.
باقری بیان داشت :عملیات اجرایی این شبکه در کرج در چهار فاز طراحی شده که با اجرای دو فاز آن و پس از نصب تجهیزات اکتیو شبکه به میزان 10 هزار پورت، ارائه سرویس باند پهن در این شهرستان آغاز می شود.
وی افزود: مرحله دوم در استان البرز منطقه رجایی شهر است که درمرحله اول اولویت سرویس دهی سازمان های دولتی، شرکت های بزرگ و سایت های اوپراتور سیار p2p در اولویت واگذ اری قرار دارند.
این مسوول افزود: برنامه های این اپراتور در سال جاری اجرایی 500 هزار پورت شبکه در هفت کلانشهر تهران ، کرج ، قم ، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز است.
وی ادامه داد: به ازای هر پورت امکان واگذاری حداقل بیست و حداکثر صد مگابایت پهنای باند به متقاضیان فراهم خواهد شد.
شرکت اپراتور چهارم مخابراتی کشور به نام ایرانیان نت است که شبکه های فیبر نوری را درکشور راه اندازی می کند.
نماینده مردم کرج در مجلس نیز در این آیین گفت: این اتفاق بسیار بزرگی در کشور است. ما اکنون سرورهای مخابراتی را ازخارج کشور تامین می کنیم، در حالی که بیشترین هزینه برای ما در بردارد.
محمد جواد کولیوندافزود: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم تمام سرورها را از داخل تامین کنیم که به لحاظ امنیتی بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: در جلسه شورای اداری که در ماه آینده برگزار می شود، مسوولان فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت می کنند تا تیم های قضایی و امنیتی و خدمات رسان نقاط ضعف و قوت و پیشنهادات در خصوص اجرای این طرح را مطرح کنند.
این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: بیشترین کاربران ما کاربران علمی هستند و این طرح برای کشور ضروری بود.

منبع:آی تی آنالیز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *