جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جریمه نرم افزاری خودروهای بدون معاینه فنی

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه ملی معاینه فنی خودروها را تشریح کرد و گفت: پس از استقرار این نرم افزار در مراکز و برقراری اطلاعات مراکز و پلیس، ثبت تخلفات و اعمال قانون به صورت کاملا نرم افزاری بوده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی پلیس نخواهد بود.

جریمه نرم افزاری خودروهای بدون معاینه فنی

ولی الله آذروش  درباره آخرین وضعیت حذف محدوده فیزیکی طرح زوج و فرد در پایتخت که در حال حاضر در دست مطالعات است، افزود: بر اساس یکی از بندهای ماده 1 آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگه معاینه فنی خودرو مصوب چهاردهم دی ماه سال 93، هیات وزیران، برای ایجاد وحدت رویه و ارتقاء نظارت برعملکرد مراکز معاینه فنی، کلیه این مراکز در سطح کشور به صورت یکپارچه مکلف به استفاده از سامانه ملی معاینه فنی هستند.
وی در مورد جزئیات این سامانه گفت: این سامانه ملی براساس مصوبه بایستی به صورت کاملا متمرکز و بر خط، برای ثبت مشخصات و اطلاعات آزمایش‌های فنی و صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه موتوری و با بهره مندی از زیرساختهای الکترونیکی بوده و قابل اتصال به دیتا سنتر پلیس راهنمایی رانندگی و پلیس انتظامی باشد.
آذروش با بیان اینکه قطعا با استقرار سامانه در کلیه مراکز معاینه فنی سطح کشور این دغدغه پلیس که تعدادی مراکز سطح کشور با تساهل و یا احیانا بدون حضور خودرو معاینه صادر می کنند برطرف خواهد شد، گفت: پلیس می تواند به تکلیف قانونی خود که به تصویب هیات دولت در خصوص اعمال قانون جریمه به صورت نرم افزاری رسیده، اقدام کند.
وی افزود: پس از استقرار این نرم افزار در مراکز و برقراری اطلاعات مراکز و پلیس، ثبت تخلفات و اعمال قانون به صورت کاملا نرم افزاری بوده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی پلیس نخواهد بود.
رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: ستاد معاینه فنی از سال 1387 با استفاده از دانش نرم افزاری موجود در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران نسبت به استقرار نرم افزار جامع مدیریتی تحت وب برخط اقدام کرده است و در حال حاضر کلیه اطلاعات مربوط به خودروهای معاینه فنی شده در مراکز 14 گانه تحت نظارت شهرداری تهران شامل مشخصات خودرو و مالک، نتایج آزمون ، مشخصات گواهی معاینه فنی به همراه تصویر پلاک خودرو در دیتا سنتر موجود در شهرداری تهران تجمیع می‌شود و با توجه به تکلیف به رعایت قانون و اعتقاد این مجموعه به اثرات مثبت اجرای سامانه ملی، در صورتی که سامانه ملی تامین کننده نیازهای مراکز با ویژگی‌های فنی مطابق با مصوبه باشد قطعاً تهران نیز در اتصال به این سامانه همانند سایر مراکز تبعیت خواهد کرد.
آذروش با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر تهران به زودی در تهران طرح محدوده انتشار کم آلایندگی LEZ اجرا خواهد شد، گفت: از آنجایی که در این طرح سن خودرو، تکنولوژی تولید و داشتن معاینه فنی از شروط لازم برای ورود به محدوده ها است. قطعا اتصال کلیه مراکز در سطح کشور به این سامانه ملی، لازمه اجرای این طرح خواهد بود.

منبع:ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *