جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


washit تلفیق حمام و لباس شویی

محققان دانشگاه ترکیه سیستم مفهومی طراحی کرده‌اند که تلفیقی از کابین حمام و ماشین لباس‌شویی برای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

مصرف بیش از 150 لیتر آب برای یک استحمام 15 دقیقه‌ای و 38 لیتر آب برای شستن لباس در ماشین لباسشویی با توجه به منابع محدود آبی،‌ محققان را به فکر طراحی دستگاهی با تلفیق کابین حمام و ماشین لباسشویی انداخت.

سیستم مفهومی Washit امکان شستن لباسها را با استفاده از آب مصرفی در زمان استحمام فراهم می‌کند.این سیستم شامل مخزن آب، دو پمپ آب، هیتر و سه فیلتر کربن، ارگانیک و شیمیایی به همراه یک فیلتر فرابنفش است که مابین کابین استحمام و ماشین لباسشویی قرار می‌گیرند.

 

washit

 

آب مصرفی در زمان استحمام از طریق محفظه‌ای در کف کابین، جمع‌آوری و از طریق یک پمپ وارد فیلترهای سه گانه شده و تصفیه می‌شود؛ در مرحله آخر نیز آب با فیلتر فرابنفش ضد عفونی و وارد مخزن آب می‌شود. پمپ دوم آب را از مخزن خارج کرده و برای استفاده مجدد در حمام یا شست و شوی لباس مورد استفاده قرار می‌دهد.فرد در زمان قرار گرفتن در کابین استحمام، لباس‌ها را از طریق محفظه ویژه‌ای درون ماشین لباسشویی قرار می‌دهد و پس از پایان شست‌وشو و خشک شدن لباس‌ها، آنها را از درون محفظه بر می‌دارد.

مبتکران این طرح خلاقانه برای استفاده مجدد از آب مصرفی، جایزه ویژه iF Concept Design Award 2012 را از آن خود کردند.

منبع: tuvie

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *