جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


با این اپلیکیشن ها منضبط شوید

هدف از تکنولوژی آسان تر کردن زندگی است. اغلب ما می خواهیم که در زمان کمتر به تعداد کارهای بیشتری برسیم و در واقع کارآیی بیشتری داشته باشیم. اپلیکیشن های زیادی هستند که به ما در تنظیم فعالیت های روزمره کمک می کنند.

با این اپلیکیشن ها منضبط شوید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما با آن مواجه هستیم عدم تمرکز روی یک فعالیت است. فرض کنید قرار است خواندن یک مقاله طولانی را تمام کنیم. در این بین احتمالا چند بار به تلفن همراهمان نگاه خواهیم کرد، توییتر، فیس بوک و گوگل پلاسمان را بررسی و حتی شاید تلویزیون را هم روشن کنیم. تمامی این کارهاباعث می شود که ذهن ما از فعالیت اصلی منحرف شود.
اپلیکیشن 30/30 به شما این امکان را می دهد که برای وظایفتان زمانی را مشخص کنید.
شما با دادن فهرستی از فعالیت هایی را که باید انجام دهید مانند مطالعه، تماشای تلویزیون، بررسی فیس بوک و توییتر و دیگر فعالیت ها در همان ابتدا زمانی را برای هر کدام از آن ها مشخص می کنید.

برنامه 30/30
برای مثال مطالعه 30دقیقه، تماشای تلویزیون 30دقیقه، فیس بوک 10 دقیقه و دیگر موارد،تنها مسئله باقی مانده این است که باید نسبت به این زمان ها تعهد داشته باشیم و در حین آن 30 دقیقه، (که در انتهای آن اپلیکیشن خودش با آلارمی به ما هشدار می دهد) کار دیگری نکنیم.

نجات وقت
اپلیکیشن رسکیو تایم (نجات وقت) که هم می تواند در رایانه و هم در تلفن هوشمند شما نصب شود، به شما خواهد گفت که چند ساعت روز را در فیس بوک، در توییتر، در وبسایت های خرید و بالاخره در مسایل مربوط به کارتان صرف کرده اید.

برنامه نجات وقت

ری کال
ری کال اپلیکیشن دیگری است که با صدای شما فهرست وظایف شما را برایتان مرتب می کند.
فرض کنید در خانه هستید و همین طور که از این اتاق به اتاق دیگری می روید به یادتان می آید که لباس ها را باید به اتوشویی ببرید، روغن زیتون لازم دارید، به چه کفش کتونی لازم دارد. تخم مرغ تمام شده است، قسط ماهانه تلویزیون را باید بپردازید و …کافی است اینها را به این اپلیکیشن ( که قادر به تشخیص صدای شماست) بگویید.
این نرم افزار فهرست های مختلفی مثل پرداخت قبوض، خرید، کارهای اداری و دیگر کارها را برایتان می سازد.

برنامه ری کال
اما اگر به او بگویید که نشانی خشک شویی کجاست یا از کجا باید کفش کتانی بخرید، دفعه بعد که آن طرف ها هستید (و این اپلیکیشن از طریق جی پی اس تلفنتان از آن باخبر می شود) ، با آلارمی به شما یادآوری می کند که یکی از کارهای فهرستتان را می توانید همانجا انجام دهید!

تایم فول
اغلب ما همیشه دلمان می خواسته است یک کارهایی را انجام بدهیم ولی همیشه از نداشتن وقت لازم برای آن نالیده ایم: می خواهم یک زبان تازه یاد بگیرم، باید شروع کنم به دویدن، باید به گل های باغچه برسم، دلم می خواهد بافتنی یاد بگیرم و ..اپلیکیشن تایم فول یا تمام وقت حتما به درد شما می خورد.

برنامه timeful
شما فهرستی از کارهایی را که باید انجام بدهید و کارهایی را که دوست دارید انجام بدهید به این اپلیکیشن می دهید. مثلا شما در روز باید هشت ساعت بخوابید یا هشت ساعت کار کنید. اما دوست دارید که دو ساعت ورزش کنید. یا یک ساعت صرف پخت و پز کنید. تفاوت این اپلیکشن با بقیه اپلیکیشن ها این است که وقتی ساعت انجام کارهای مشخص تان را به آن می گویید (مثلا خواب از 10شب تا 6صبح و یا کار از 9 صبح تا 5 عصر) این اپلیکیشن برای بقیه کارهای شما- که برای آن وقت نداشتید- خودش وقت پیدا می کند.
برای مثال اگر ببینید بین ساعت 6 تا 8 عصر بیکار هستید به شما پیشنهاد می دهد که حالا می توانید شروع به یادگرفتن بافتنی کنید یا مدتی را صرف مطالعه کنید.

کروت شما را دربرابر دوستانتان خجالت زده می کند
اما مشکلی که در مورد استفاده از این اپلیکیشن ها وجود دارد این است که ما باید خودمان را به استفاده از آنها متعهد کنیم.
در واقعیت اگر حتی 10 اپلیکیشن هم به ما بگویند که ما باید امروز ورزش کنیم ولی دست آخر این ما هستیم که باید از جایمان تکان بخوریم و برویم ورزش کنیم.
اما یک مساله ممکن است ما را مجبور کند- که بر خلاف میلمان هم که شده- کارهایمان را انجام دهیم و آن هم خجالت کشیدن از بقیه است.
اپلیکیشن کروت یا «هویج »شما را در برابر دوستانتان خجالت زده خواهد کرد.

برنامه carrot
در شبکه های اجتماعی (که شما در ابتدا به کروت اجازه استفاده از آنها را داده اید) اعلام خواهد کرد که شما امروز ورزش نکرده اید یا دیر از خواب بیدار شده اید. از این رو شما باید سر وقت به کروت اعلام کنید که کدام کارهای فهرستتان را تمام کرده اید یا نه.
البته این اپلیکیشن می تواند مهربان هم باشد و برای انجام کارهایتان به شما جایزه هم بدهد!

 

منبع:ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *