جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بایدو ، رقیب GPS

«بایدو»(BeiDou) سیستم موقعیت‌یاب جدیدی است که این روزها در گوشی‌های هوشمند شاهد استفاده از آن هستیم. تا پیش از این، گوشی‌ها برای تعیین موقعیت جغرافیایی تنها از GPS استفاده می‌کردند، اما این رویه به‌تدریج در حال تغییر است. بعد از استفاده از GLONASS (سیستم موقعیت‌یاب کشور روسیه که دارای 25 ماهواره است)،

بایدو ، رقیب GPS

 

حالا استفاده از سیستم موقعیت‌یاب بایدو در تلفن‌های هوشمند رایج شده است. این سیستم در گوشی‌های تولیدی جدید سامسونگ مانند گلکسی اس 5، نوت 4 و اس 6 مورد استفاده قرار گرفته و به‌تازگی هم مایکروسافت در اقدامی جالب دو گوشی جدید خود را به این سیستم مجهز کرده است.
جالب است بدانید سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای GPS توسط ایالات متحده در سال 1973 پایه‌گذاری شد. استفاده از این سیستم برای تمام مردم جهان ممکن است. معمولا تلفن‌های هوشمندی که از GPS بهره می‌برند، از امکانات 24 ماهواره‌ مختلف برای به‌دست ‌آوردن موقعیت دقیق کاربران‌شان استفاده می‌کنند. اما تولیدکنندگانی که تا پیش از این سیستم GPS در گوشی‌های هوشمند‌شان ‌استفاده می‌کردند، سعی دارند از سیستم‌های موقعیت‌یاب دیگر که توسط سایر کشورها پایه‌گذاری شده‌اند هم بهره ببرند.
بایدو سیستم موقعیت‌یاب کشور چین است که در سال 2000 شروع به‌کار کرد. در سال 2011 هم با مجهز شدن به 10 ماهواره به‌منظور موقعیت‌یابی دقیق ‌به‌طور رسمی مورد استفاده قرار گرفت. این سیستم فقط برخی کشورهای آسیایی را تحت پوشش خود قرار داده است. بایدو در حال حاضر در نیمه‌ شرقی ایران، در گوشی‌هایی که این سیستم را تحت پوشش خود دارند قابل استفاده است.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *