جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


سرگرمی های اینترنتی در عید

تعطیلات نوروز ؛ شروع دید و بازدیدهای خانوادگی و سرزدن به دوستان و آشنایان، گردش و مسافرت و هزاران کار دیگر که موجب می‌شود کمتر در خانه ماندگار شوید.
اما چه بسیارند افرادی که برحسب شرایط، موقعیت رفتن به گردش و دیدوبازدید را ندارند، مجبورند تنها بمانند و برای گذراندن وقت خود بدون هرگونه سرگرمی حسرت بخورند و به‌دنبال راهی برای سرگرم کردن خود و پرهیز از شمارش ساعت‌های انتظارند. در گذشته فکرکردن به ساعت‌های بیکاری بدون هرگونه روش برای سرگرم شدن غیرقابل تحمل بود، اما امروز با ورود اینترنت جایی برای نگرانی نیست، می‌توان وقت‌های مرده خود را به تعطیلاتی زیبا و سرگرم‌کننده تبدیل کرد و به جای شمارش ثانیه‌های باقی‌مانده، لحظاتی شاد برای خود ساخت.

سرگرمی های اینترنتی در عید

اما چگونه؟ کافی است سری به اینترنت بزنید و با گشت‌زدن در دنیای مجازی، هم مطالبی آموزنده یاد بگیرید و هم خود را سرگرم کنید. شما با گشت‌وگذار در اینترنت و سر زدن به سایت‌های مختلف می‌توانید سایت‌های جذابی را پیدا کنید و ساعت‌ها با آنها سرگرم شوید.

 شبکه‌های اجتماعی
سرزدن به شبکه‌های اجتماعی، بررسی ایمیل‌ها، گفت‌وگو با دوستان و دیدن عکس‌های جالب و قدیمی از خود، دوستان و خانواده و مرور خاطرات گذشته می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و در خود فرو برد، اما توجه داشته باشید که تنها ایراد این کار، این است که انتهایی ندارد.

سرگرمی های اینترنتی در عید1

 

سرزدن به کتابخانه‌های مجازی
اگر دوستدار مطالعه هستید و به‌دنبال کتاب‌های جدید برای مطالعه می‌گردید، سرزدن به کتابخانه‌های مجازی و رایگانی که هزاران جلد کتاب را برای مطالعه و دانلود در اختیار شما قرار می‌دهند، بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.
با گسترش کتابخانه‌های صوتی و سایت‌هایی که کتاب‌های مختلف را به صورت صوتی در اختیار شما قرار می‌دهند نیز می‌تواند شما را در بسیاری از مواقع یاری کند تا بتوانید متن کتاب‌های مختلف را به‌راحتی بشنوید.
سایت‌هایی چون کتابخانه ملی (nlai.ir‌)، شبکه کتابخوانان حرفه‌ای (booki.ir‌)، نور (noorlib.ir )، سمت خدا (samtekhoda.tv3.ir ) یا اگر علاقه‌مند به نرم‌افزاری برای موبایل هستید، اپلیکیشن‌های کتابخانه موجود در بازار چون فیدیبو و تاقچه گزینه‌های خوبی هستند.
تماشای فیلم نیز یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه انسان‌ه است. فیلم‌های پرشماری را می‌توان به رایگان در اینترنت تماشا کرد، از فیلم‌های مستند و آموزشی گرفته تا انواع فیلم‌های داستانی و …. که می‌توان ساعت‌ها به تماشای آنها نشست و سرگرم شد. اگر به فیلم کوتاه وکلیپ‌های مختلف علاقه‌مندید به سایت‌هایی چون آپارات (aparat.com‌) و سپهر (sepehrv.com‌) سری بزنید.

سرگرمی های اینترنتی در عید2

گردشگری مجازی
اصطلاحی که به‌تازگی در صنعت گردشگری رایج شده گردشگری مجازی است؛ که به شما امکان می‌دهد بدون هزینه و به‌وسیله اینترنت به نقاط مختلف جهان سرزده و اماکن تاریخی و دیدنی آن نقطه را دیده و از دیدن آنها به‌صورت سه‌بعدی لذت ببرید.
اگر به دیدن شهرها، مناظر از نمای بالا علاقه‌مندید، سرزدن به گوگل‌ارت و تماشای مناظر طبیعی و خیابان‌ها جالب است. اما اگر به تاریخ و دیدن عکس و فیلم موزه‌ها، شهرها و … علاقه‌ دارید، سایت‌های گردشگری مجازی چون عاشورا (سفر به اماکن مذهبی) و گردشگری مجازی ایران (iranvtn.ir ) را از دست ندهید.

سرگرمی های اینترنتی در عید3

 سرگرم شدن با گوگل
سایت گوگل می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند، تنها کافی است از صفحه‌ این جست‌وجوگر دور نشوید. به جست‌وجوی مطالب مختلف پرداخته یا خود را با امکانات نهفته در سیستم‌عامل گوگل سرگرم کنید. با وارد کردن عباراتی چون (do a barrel roll‌‌) چرخاندن 360 درجه‌ای صفحه‌ گوگل، (tilt‌) کج کردن صفحه‌ گوگل و … شما به دنیایی از سرگرمی وارد خواهید شد.

سرگرمی های اینترنتی در عید4

بازی‌های مختلف
اگر به بازی علاقه‌مندید، یکی از امکانات اینترنت بازی‌های آن است که می‌توان به‌وسیله آن خود را سرگرم کرد. اما توجه داشته باشید که در انتخاب بازی‌ها به سن و ویژگی‌های بازی مورد علاقه خود توجه کنید؛ چون بعضی از بازی‌ها وابستگی آورند.
دانلود نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های کاربردی
در زمان به‌دست آمده می‌توانید با سرزدن به سایت‌های معرفی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف؛ بنا به نیاز، سیستم و موبایل خود را به مفیدترین صورت ممکن درآورده و از آن استفاده کنید. سایت‌هایی چون گوگل‌پلی یا کافه‌بازار (cafebazaar.ir‌) انتخاب‌های زیادی را در مقابل‌تان قرار خواهند داد.

سرگرمی های اینترنتی در عید5

دوستداران هنر
دوستداران هنر نقاشی نیز می‌توانند با مراجعه به سایت‌های مربوطه به طراحی و نقاشی بپردازند. برای این کار می‌توان به سایتی همچون (picassohead.com‌) که سایتی برای مشتاقان نقاشی؛‌ آن‌هم به سبک پیکاسو است مراجعه کرد. اگر به سایت‌هایی برای تماشای اشکال زیبای هندسی، مناظر دریا و گوش سپردن به موسیقی زیبای نسیم و صدای امواج دریا نیز علاقه‌مندید، سری به سایت‌های (secretsfornicotine.com)، (donothingfor2minutes.com)، (rainymood.com ) بزنید. با سرزدن به سایت‌های آموزشی، روان‌شناسی نیز می‌توانید بر اساس علاقه خود ساعت‌ها سرگرم شوید و مطالب جدیدی را بیاموزید.

سرگرمی های اینترنتی در عید7

 

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *