جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تله های امنیتی wifi رایگان

شاید این توصیه که نباید برای انجام کارهای غیر ضروری و مهم از اینترنت های “هانی‌پات”، باز و رایگان استفاده کرد را شنیده باشید. نکته ای که در صورت رعایت از سوی کاربران تا حدود بسیار زیادی دست افراد سودجو و مجرم را از انجام عمل مجرمانه کوتاه می کند. روز به روز شاهد افزایش ارائه اینترنت”هانی‌پات”، باز و رایگان در فروشگاه ها، کافی شاپ ها، هتل ها، فرودگاه ها و سایر مکان های عمومی می باشیم.
تله های امنیتی wifi رایگان
قابلیتی که سوای روشی برای جذب مشتری عموماً برای انجام کارهای ضروری کاربرد دارد. اما آیا ضمانتی برای استفاده کنندگان و کاربران اینترنت”هانی‌پات”، باز یا رایگان وجود دارد؟

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و سفرهای نوروزی در توصیه به مسافران نوروزی گفت: بسیاری از مسافران نوروزی که لپ تاپ، تبلت و موبایل های هوشمند دارند از اینترنت های”هانی‌پات”، باز و رایگان استقبال می کنند و در هر مکانی با سیستم های خود به اینترنت متصل می شوند تا از اخبار و اطلاعات دنیای سایبر بهره ببرند.
سرگرد حمید کیانی ادامه داد: در حالیکه در بسیاری از سیستم های شخصی این افراد، انبوهی از اطلاعات مهم و شخصی وجود دارد، که خطر سرقت آنها از سوی مجرمان سایبری و هکرها وجود دارد.
وی در توصیه به مسافران نوروزی تاکید کرد: قبل از مسافرت اطلاعات مهم و شخصی را از هارد دستگاه ها همراه به حافظه های جانبی مثل فلش مموری، هارد اکسرنال، سی دی و دی وی دی منتقل نموده و در مکان امنی نگهداری کنند.
این مقام آگاه افزود: برای سیستم های همراه خود(لب تاپ، تبلت و موبایل های هوشمند) رمز گذاری نموده و از رمزهای پیچیده و ترکیبی از اعداد، حروف، و علائم استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در اتصال به اینترنت های”هانی‌پات”، باز و رایگان کاربران نوروزی در اماکن توریستی و اقامتی و بین راهی باید مراقب باشند تا در دام هکرها و مجرمان سایبری نیفتند، گفت: اتصال به اینترنت”هانی‌پات”، باز و رایگان بدون رمز عبور در امکان عمومی، به راحتی اطلاعات شما را در معرض رویت کسانی قرار می‌دهد که به همان منبع اینترنت متصل هستند. چون در این زمان چندین نفر همزمان از طریق وای فای به اینترنت متصل می شوند، بنابراین مشاهده سایت های بازدید شده و هک کردن دستگاه شما بسیار آسان تر از حالت معمولی است.
سرگرد کیانی ادامه داد: استفاده از اینترنت عمومی با رمز عبور نیز چندان به ارتقای امنیت کمک نمی‌کند تا وقتی که همه کاربران از یک رمز عبور مشترک استفاده می‌کنند، امکان هرگونه فعالیت مجرمانه وجود دارد.
وی با بیان اینکه منبع ارسال کننده اینترنت های “هانی‌پات”، باز و رایگان مشخص نیست، گفت: کاربران نوروزی بسیار مراقب باشند تا در دام هکرها و مجرمان سایبری نیفتند و برای اطمینان بیشتر دیوار آتش (فایر وال) دستگاه خود را فعال نمایند.
این مقام آگاه در ادامه تصریح کرد: اتصال به هر شبکه بدون شناخت منبع آن و فقط به علت رایگان بودن می تواند کاربران نوروزی را در معرض سوءاستفاده های احتمالی و سرقت اطلاعات مهم و شخصی این افراد در معرض سرقت یا هک قرار بگیرد.
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ادامه داد: در برخی از موارد حتی هدف از ارائه چنین خدماتی نه فراهم‌آوردن اینترنت رایگان برای غریبه‌ها، بلکه دسترسی به تمامی فعالیت‌های اینترنتی آنها٬ سایت‌های مقصد٬ متن چت‌ها، ایمیل‌ها، گفت‌وگوهای اسکایپی و رمزهای عبورشان است.
وی از مسافران نوروزی خواست در صورت نیاز به اینترنت در طول مسافرت سعی کنند از بسته های اینترنتی ارائه شده از سوی اپراتورها استفاده نمایند تا ضریب امنیت خود را افزایش دهند.
سرگرد حمید کیانی پایان گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری نمایند.
جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *