جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ابزارهای جالب کنگره جهانی موبایل

کنگرهٔ جهانی موبایل بزرگ‌ترین رویداد مربوط به موبایل و دستگاه‌های هوشمند مرتبط به آن است و برای طرفداران تلفن همراه و تکنولوژی‌های مربوطه یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات سال به حساب می‌آید که طی آن کمپانی‌های فعال در حوزه موبایل و تکنولوژی‌های مرتبط به رونمایی از آخرین دستاوردهای خود می‌پردازند.

ابزارهای جالب کنگره جهانی موبایل

کنگرهٔ جهانی موبایل که هر ساله برگزار می‌شود و امسال نیز طبق روال معمول در بارسلون برگزار شده‌ و وزیر ارتباطات ایران نیز در آن حضور یافت.

وب‌سایت marketwatch، لیستی از مهمترین گجت‌ها یا ابزارهای کاربردی را که تاکنون در این نمایشگاه از سوی شرکت‌های مختلف رونمایی شده تهیه کرده‌است.

در حالیکه که گفته می‌شود تکنولوژی شارژ بدون سیم (wireless charging) از جمله مهمترین تکنولوژی‌های سال ۲۰۱۵ است که تا پایان این سال جهش بزرگی را تجربه خواهد کرد، کمپانی IKEA در کنگره جهانی موبایل امسال از اسباب و اثاثیه‌ای رونمایی کرده‌است که به صورت بی‌سیم می‌توانند تلفن همراه یا تبلت را شارژ کنند.

این شارژرها که انرژی را از طریق یک پد (صفحه) به یک سیم‌پیچ در موبایل منتقل می‌کنند، طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در تاریخ ۱۵ آوریل وارد بازارهای اروپا و آمریکای شمالی خواهد شد.

ابزارهای جالب کنگره جهانی موبایل1ساعت‌های هوشمند بخش مهم دیگری از این کنگره جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، اگرچه ساعت‌های هوشمند در سال گذشته میلادی نیز جزو خبرسازترین تکنولوژی‌های موبایلی بودند، به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۵ شاهد جهشی در این فناوری خواهیم بود.

ساعت اوربن ال‌جی از جمله گجت‌های مهمی است که از تکنولوژی نسل چهارم ارتباطی LTE بهره می‌برد.

این ساعت که در کنگره جهانی موبایل رونمایی شد، این امکان را به کاربر می‌دهد که بدون اتصال اینترنتی با تلفن هوشمند وی متصل شده و تماس‌ها و پیامک‌ها را به کاربر نشان دهد.

در واقع ساعت LTE ال‌جی یک واکی‌تاکی با قابلیت اتصال نامحدود و همزمان با چند دستگاه مختلف است.

دوربین اکشن Xiaomi یک دوربین پوشیدنی است که توسط یک کمپانی موبایل‌سازی چینی طراحی و ساخته شده‌است.

ابزارهای جالب کنگره جهانی موبایل2

از بین موبایل‌های رونمایی شده در کنگره جهانی موبایل، کمپانی سامسونگ به رونمایی از مدل جدید گلکسی S6 توانست توجهات زیادی را بخود جلب کند.

این موبایل که مجهز به نرم‌افزار جدید سامسونگ برای پرداخت، با نام «سامسونگ پِی» است در ۱۰ آوریل به بازار عرضه شود.

پروژکتور جیبی لونو از دیگر گجت‌های مهمی بود که در این کنگره سالانه به نمایش گذاشته شد.

ابزارهای جالب کنگره جهانی موبایل3

این پروژکتور به کاربر امکان نمایش و پخش فیلم از موبایل روی دیوار یا هر سطح صاف دیگری را می‌دهد.

قدرت نمایش پروژکتور جیبی لونو تا ۱۱۰ اینچ است، به این صورت که پروژکتور فیلم ذخیره شده روی موبایل را به یک تصویر بزرگتر تلویزیونی و البته با کیفیت تصویر (رزولوشن) تبدیل می‌کند.

این پروژکتور دو اسپیکر داخلی و باتری با عمر متوسط دو ساعت و نیمی دارد و با کابل میکرو USB یا به صورت بدون سیم به دستگاه مورد نظر متصل می‌شود.

منبع:ایسنا

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *