جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نحوه استقاده از GPS در آیفون

بسیاری از کاربران آیفون با وجود اطلاع از فعال بودن سیستم جی‌پی‌اس، قادر به غیر فعال کردن آن نیستند در صورتیکه به راحتی می‌توان خود را از نگاه هکرها و دزدان با انجام چند مرحله در امان داشت.

نحوه استقاده از GPS در آیفون1

 

خاموش کردن جی‌پی‌اس (موقعیت‌یاب) در گوشی‌های آیفون کاری بسیار ساده است اما با توجه به اینکه برخی افراد با آن کار نکرده‌اند، اطلاعی از نحوه فعالسازی یا غیر فعالسازی آن ندارند.

علاوه بر این جی‌پی‌اس اگر در حالت روشن قرار داشته باشد، شارژ بسیار زیادی می‌برد و کاربران مدام باید گوشی خود را به شارژر متصل کنند.

از طرفی، هشدارهای امنیتی نیز می‌گوید که با توجه به فراگیری نرم‌افزارهای کاربردی در موبایل که از سیستم جی‌پی‌اس برای ردیابی کاربران استفاده می‌کنند، بهتر است این سرویس به جز مواقع لزوم خاموش باشد تا اطلاعات موقعیتی در اختیار دیگران قرار نگیرد.

برای فعال یا غیر فعال کردن جی‌پی‌اس در آیفون باید به شکل زیر عمل کرد:

1. در روی صفحه خانه گوشی به بخش تنظیمات (Settings) بروید.

نحوه استقاده از GPS در آیفون

2. در زیر مجموعه تنظیمات به بخش “Privacy” مراجعه کنید.

آیفون 2

 

3. روی Location Services بروید.

آیفون3

 

4. در این بخش می‌توانید با خاموش یا روشن کردن Location Services از فعال یا غیر فعال بودن جی‌پی‌اس گوشی‌تان اطمینان کسب کنید.

آیقون4

5. البته این امکان داده شده که با خاموش یا روشن کردن “Location Services”، کل سرویس جی‌پی‌اس را فعال یا غیر فعال کنید یا این سرویس را در بخش زیر آن، برای برخی اپلیکیشن‌ها شخصی‌سازی کنید.

آیفون5

 

منبع:تسنیم

 

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *