جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بازار گوشی موبایل در ایران

با نگاهی دقیق به بازار فروش موبایل در ایران و دقت به نام و امکانات 5 گوشی برتر یک ماه گذشته چند نکته جلب توجه می‌کند. نخست حضور پروپاقرص گوشی اپل در میان پرفروش‌های ماه گذشته است.

بازار گوشی موبایل در ایران

دوم این که به طور متوسط از میان 5 گوشی پرفروش در پنج هفته گذشته 3 گوشی قیمتی زیر 550 هزار تومان دارند که با نگاهی دقیق به مارک و امکانات این گوشی‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که اولاْ کسانی به دنبال این گوشی‌ها هستند که نمی‌خواهند هزینه بالایی برای گوشی بپردازند و دوم این که امکانات گوشی بیش از مارک آن برایشان مهم است.
با گفتگویی کوتاه با این افراد به راحتی متوجه می‌شویم که بخشی از این قشر جامعه، هوشمندانه‌تر خرید کرده و نخست نیاز خود را مشخص می‌کنند و بعد به دنبال خرید گوشی می‌روند. به زبان ساده دنبال جنسی هستند که در عین زیبایی، کیفیت و قیمت خوبی داشته باشد که انتخاب گوشی‌های دو سیم‌کارته گلکسی سامسونگ و گوشی هواوی گواه این موضوع است.
در ماه گذشته گوشی اپل به راحتی در میان پرفروش‌های بازار جایگاه خود را ثابت کرده و سامسونگ با مدل‌هایی چون گلکسی S5 به فاصله کمی در تعقیب آیفون است.
بر اساس آماری که از منابع مختلف به دست آمده، در اوایل ماه گذشته از میان 5 مارک پرفروش، گلکسی S5 مینی سامسونگ با قیمت زیر یک میلیون تومان وجود داشت که در سه هفته آخر ماه گذشته جای خود را به گلکسی S5 سامسونگ با قیمت بیش از یک میلیون و پانصد هزار تومان داد.
جمع‌بندی سلیقه مردم نشان‌دهنده این موضوع است که با نزدیک شدن به عید و شروع دید و بازدیدهای سال نو برخی ایرانی‌ها تمایل دارند که با داشتن گوشی لوکس تفاوت خود با دیگران را نشان داده و باکلاس‌تر دیده شوند.
موضوعی که ریشه‌های فرهنگی داشته و بسیاری از افراد بدون توجه به امکانات، کارایی و حتی اینکه آیا این گوشی به درد و استفاده آنها می‌خورد یا نه، به دنبال خرید آن هستند.
با گوش سپردن به صحبت‌های فروشندگان و خریداران این نوع گوشی‌های لوکس، به راحتی متوجه خواهید شد بخش اعظمی ‌از کسانی که به دنبال گوشی‌های لوکس و گران‌قیمت‌ هستند، تنها دلیل آن را مارک و قیمت محصول مورد نظر می‌دانند!
بنا به گفته فروشندگان بسیاری از خریداران گوشی‌های لوکس بازار، اطلاعی از امکانات این گوشی نداشته و حتی تا زمان داشتن آن به برخی از امکانات آن سرهم نمی‌زنند و تنها در دست داشتن آن را بر هر چیز مقدم می‌دانند. حتی با پول قرضی و خرید اقساطی!
قصد خرید گوشی دارید؟
اما اگر از آن جمله افرادی هستید که به دنبال انتخاب گوشی خوب و کاربردی هستید، برای راحت‌تر شدن انتخاب، برای شما چند پیشنهاد داریم؟
هر گوشی را که انتخاب می‌کنید، قبل از خرید به امکانات مورد نیاز خود از یک گوشی توجه کنید.
به حافظه داخلی گوشی توجه داشته باشید، چرا که برای نصب نرم‌افزار‌های مختلف به آن نیاز دارید.
با توجه به نزدیک بودن تعطیلات سال نو و وجود دوربین‌های خوب در گوشی‌ها اگر از جمله افرادی هستید که عادت به همراه داشتن دوربین عکاسی ندارید سعی کنید گوشی را انتخاب کنید که دارای دوربین مناسب باشد.
به نرم‌افزار مورد نیاز خود توجه کنید که برای دریافت برنامه‌های مختلف مشکلی نداشته باشید. (بیشتر برنامه‌ها برای گوشی اندروید طراحی شده‌اند).
به باتری و زمان ماندگاری آن توجه کنید تا در زمانی که به شارژ دسترسی ندارید با مشکل مواجه نشوید.
سعی کنید از میان گوشی‌ها مدلی را انتخاب کنید که امتحان خود را پس داده باشد و از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

منبع:عصر ارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *