جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تلفن هوشمند باعث خنگ شدن میشود

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تلفن هوشمند فکر انسان را تنبل می کند و به کاربر اجازه می دهد که مشکلات خود را به جای استفاده از قدرت ذهنی مشکلات خود با رایانه حل کند.

تلفن هوشمند باعث خنگ شدن میشود

در این مطالعه محققان دانشگاه واترلو کانادا با بررسی سه مطالعه که ۶۰۰ نفر در آن شرکت کرده بودند، مهارت ها و راهکارهای تجزیه و تحلیل آنها را مورد مطالعه قرار دادند.

محققان سبک‌های مختلف تفکر را از شهودی تا تحلیلی بررسی کردند؛ همچنین مهارت های لفظی و اعدادی افراد نیز مورد مطالعه قرار گرفت.

تجزیه و تحلیل محققان در مورد عادات استفاده افراد از تلفن های هوشمند نشان داد، افرادی که توانایی تحلیلی قویتری داشتند زمان کمتری را صرف جستجو در موتور جستجوی تلفن هوشمند خود می کردند.

محققان همچنین متوجه شدند که استفاده بیشتر از رسانه های اجتماعی و کاربردهای سرگرم کننده تلفن هوشمند موجب کاهش مهارت های شناختی افراد می شود.

گوردون پنی کوک روانشناس در دانشگاه واترلو افزود: تحقیقات ما بر ارتباط میان استفاده زیاد از تلفن هوشمند و بهره هوشی پایین تر تاکید می کند.

این مطالعه در شماره هفته جاری مجله Computers in Human Behavior منتشر شده است.

پیش از این نتایج یک تحقیق دیگر که توسط محققان دانشگاه دبری در انگلیس انجام شده بود، نشان داد که تلفن های هوشمند واقعا اعتیاد آور هستند و هر چقدر شخص بیشتر از آنها استفاده کند خطر معتاد شدنش به آنها بیشتر می شود.

این مطالعه همچنین نشان داد که نوسان خلق و خو، تنهایی و حسادت همه از شاخص های کلیدی اعتیاد به تلفن هوشمند هستند.

محققان متوجه شدند که خودشیفتگی و علاقه بیش از حد به خود و یا ظاهر فیزیکی خود، از رایج ترین و آشکارترین علائم اعتیاد به تلفن هوشمند است.

منبع: ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *